تأمین امنیت کارگاه پل گرگر شوشتر بر عهده موسسه ملی گنجینه آب است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر گفت: تأمین امنیت کارگاه «پل گرگر» در شهرستان بر عهده مسئول کارگاه مرمت این پل یعنی موسسه ملی گنجینه آب ایران است.

حسین عیدانی درباره مشکلاتی که برای تردد و امنیت مردم در مسیر پشت پل گرگر ایجاد شده است گفت: پل گرگر در شرایط کنونی متولی دارد و متولی آن موسسه ملی گنجینه آب ایران است.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت نیز در این کارگاه بر عهده این نهاد است عنوان کرد: کارگاه پل گرگر در سال ۱۳۹۰ از میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی به موسسه ملی گنجینه آب ایران به نمایندگی وزارت نیرو واگذار شده و از آن تاریخ تاکنون مسئولیت‌های امنیت در کارگاه بر عهده این موسسه است.

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اظهار کرد: برای تأمین حداقل‌های امنیت جانی مردم، بارها با این موسسه رایزنی و مذاکره، و گاها در این زمینه نامه‌نگاری نیز شده، اما هنوز اقدامی عملی انجام‌ نشده است.

عیدانی با اشاره به اینکه همه مسائل موجود به این موسسه گوشزد شده است، گفت: تمام مسائل در این زمینه هشدار داده‌ شده و هیچ مسئولیتی را در قابل این پل نمی‌پذیریم زیرا صورت‌جلسه واگذاری وجود دارد که هرگونه ایفای نقش از میراث فرهنگی در این زمینه سلب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پاییز سال ۹۰، کارگاه پل گرگر شوشتر با وعده موسسه ملی گنجینه آب ایران برای تأمین اعتبار ملی برای مرمت و استحکام‌بخشی از میراث فرهنگی خوزستان گرفته شد ولی هیچ‌گاه این موسسه قادر به تأمین اعتبار ملی برای مرمت این پل نشد.

مدیریت استان خوزستان در آن زمان از اعتبارات استانی به‌صورت قطره‌چکانی به این پروژه اعتبار اختصاص داد ولی در شرایط کنونی خطر جانی این پروژه مشکل‌آفرین شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.