۳۶ هزار هکتار گندم در شوشتر کشت شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  منوچهر رحیمی گفت: کشت گندم در استان خوزستان از ۱۵ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ آذرماه جاری به طول می‌انجامد و به این دلیل در شهرستان شوشتر نیز کشت گندم با سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سال جاری بیش از ۳۶ هزار هکتار گندم آبی کشت می‌شود که این آمار در سطح استان خوزستان رقم قابل‌ توجهی است.

رحیمی با اشاره به اینکه کشاورزان از کشت گندم استقبال می‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان استقبال می‌کنند که محصول گندم کشت کنند زیرا خرید تضمینی این محصول واحد زیادی باعث امنیت خاطر کشاورزان برای فروش محصول است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه کشاورزان در تلاش هستند محصول خود را سریع کشت کنند، گفت: کشاورزان می‌کوشند تا به‌سرعت محصول خود را کشت کنند تا بتوانند از بارش‌های باران در فصل پاییز استفاده خوبی برای آبیاری ببرند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری وضعیت کشت گندم در استان خوزستان خوب باشد و به این دلیل باید کوشید تا کشاورزان در این زمینه حمایت شوند.

رحیمی با اشاره به توزیع نهادهای کشاورزی در شوشتر عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای توزیع کود بین کشاورزان وجود ندارد و هر میزانی که کود نیاز باشد به کشاورزان داده خواهد شد.

این مسئول در پایان اظهار کرد: شهرستان شوشتر همه‌ساله در سطح استان خوزستان از نظر تولید گندم رکورد قابل‌توجهی دارد و به این دلیل می‌کوشیم تا امسال نیز در این زمینه پیش‌قدم باشیم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.