«بیرق زنون» شوشتر ثبت ملی شد

عصر جنوب: آیین «بیرق ‌زنون» حرم امامزاده عبدالله شهرستان شوشتر با حضور آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری به ثبت ملی رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌محمد موسوی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر، گفت: آیین بیرق‌زنان آستان مقدس حرم امامزاده عبدالله این شهرستان شب گذشته (سوم آبان ۹۳) با حضور آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به ثبت ملی رسید.

وی با بیان این که این مراسم با حضور بیش از ۱۰ هزار عزادار امام حسین (ع) برگزار شد گفت: ثبت ملی این آیین حرکت بسیار مهم جهت معرفی انواع عزاداری‌ها و رسوم‌ مردم خوزستان بوده که با همکاری استاندار خوزستان و فرماندار شوشتر صورت گرفته است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر با بیان این که آیت‌الله موسوی‌جزایری به‌ عنوان سخنران این مراسم حضور داشت ادامه داد: نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان شهادت امامزاده عبدالله را در ادامه راه کربلا خواند و در‌ خصوص فضیلت‌های امامزاده عبدالله به سخنرانی پرداخت.

موسوی ادامه داد: در ادامه مراسم پرچم مشکی که شب گذشته در این حرم نصب شد متبرک به نام امام حسین(ع) بوده است و تا پایان ماه صفر در این محل برافراشته خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.