کشاورزان روستای «عرب حسن» تجمع کردند/ فرماندار شوشتر: کشاورزان منتظر رای دادگاه بمانند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار شوشتر با بیان اینکه مشکل کشاورزان روستای عرب حسن، ملکی است گفت: کشاورزان روستای عرب حسن باید منتظر رای دادگاه باشند.
تعدادی از کشاورزان روستای «عرب حسن» از توابع شوشتر امروز با تجمع در ساختمان فرمانداری این شهرستان خواستار حل مشکل اراضی کشاورزی این روستا شدند.

حیدر نجفی دوشنبه در این باره گفت: پرونده ای برای رسیدگی به مشکل تشکیل شده و این کشاورزان باید تا زمان صدور رای منتظر بمانند.

وی با بیان اینکه مشکل این روستائیان مربوط به اختلافات ملکی است، افزود: با کشاورزان معترض صحبت شده و قرار است که تا زمان حصول نتیجه در دادگاه صبر کنند.

به گفته وی رای این پرونده صادر شده اما پرونده به شعبه تجدیدنظر ارجاع شده است.

بر اساس این گزارش کشاورزان روستای ‘عرب حسن’ در ۱۱ بهمن نیز با تجمع در فرمانداری شوشتر خواستار دخالت مسئولان برای حل مشکل مالکیت اراضی خود شده بودند.

به گفته یکی از روستائیان، اراضی کشاورزی این روستا زیرپوشش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان است و دو سال پیش برای تسطیح و ایجاد کانال و بهسازی تحویل داده شد.

وی افزود: زمین ها پیش از اجرای طرح مشاع بوده که یک هزار هکتار آن به عنوان مرحله نخست در سال ۹۲ بین کشاورزان تقسیم و به آنها تحویل داده شد.

این کشاورز اظهار کرد: با وجودی که مرحله دوم طرح آماده واگذاری به روستائیان است اما تعدادی از کشاورزان به تقسیم بندی ها راضی نیستند و بیشتر از سهم خود را طلب می کنند که این مساله باعث اختلاف میان کشاورزان شده است.

وی با بیان اینکه این مشکل بعد از تسطیح اراضی بین کشاورزان بوجود آمده اضافه کرد: انتظار است که زمین ها طبق اسناد بین کشاورزان تقسیم شود.

اراضی کشاورزی روستای عرب حسن بخشی از طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری است.

شهرستان شوشتر در شمال خوزستان قرار دارد. در این شهرستان بیش از ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گندم می رود که بیش از ۴۰ هزار هکتار آن به گندم آبی اختصاص دارد.

در سال زراعی گذشته بیش از ۴۸ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.

این روستا حدود سه هزار هکتار زمین و ۱۰۲ کشاورز بهره بردار دارد./ منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.