وعده وزیر نیرو برای پرداخت خسارت به مردم شوشتر و گتوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با اشاره به وعده وزیر نیرو برای پرداخت خسارت وارده سد گتوند در منطقه گفت: خسارت وارده از سدگتوند علیا به زیرساخت‌ها در شهرستان گتوند و شوشتر پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، اظهار داشت: ‌پروژه آبیاری و زهکشی ۱۱ هزار هکتار از اراضی شرق شعیبیه با حضور وزیر نیرو  افتتاح شد، این پروژه از سال ۱۳۸۴ آغاز و امروز به بهره برداری رسید.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام اعتباری که  تا الان در این پروژه هزینه شده ۳۹ میلیارد تومان بوده که با برآورد امروزه ۱۰۵ میلیارد تومان که سازمان آب و برق و وزارت نیرو در کانال های یک و دو هزینه و پروژه اجرایی شده است.

سادات ابراهیمی با اشاره به اجرای پروژه های داریون در میان آب و بخش شهید مدرس گفت: پروژه‌های داریون ۴ و ۷ که در حوزه میان آب بوده و پروژه سلامات در بخش شهید مدرس طرح اجرایی آن از وزیر نیرو درخواست و در دستور کار گرفته می‌شود.

نماینده شوشتر و گتوند با اشاره به وعده مدیرکل آب و برق در اجرای پروژه شرق گرگر، افزود: مدیرکل آب و برق وعده داده که پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری شرق گرگر در سال ۹۴ اجرایی و به بهره برداری برسد.

وی گفت: تأمین اعتبار جهت پروژه ظلم‌آباد و دشت بزرگ و روستاهای اطراف در جلسه با وزیر نیرو مطرح و مقرر شد وزیر نیرو اعتبار لازم را تخصیص دهد.

سادات ابراهیمی با اشاره به بخشودگی سهم کشاورزان در منطقه اظهار کرد: بخشودگی سهم ۳۰ درصد مشارکت کشاورزان بخش میان آب و شهید مدرس از وزیر نیرو درخواست شد و این اجرایی می‌شود.

وی به تأمین منابع مالی و اعتباری جهت آب شرب شهری و روستایی گفت:  تأمین منابع مالی و اعتباری جهت آب شرب شهری و روستایی شهرستان های شوشتر و گتوند و روستاهای این دو شهرستان با دستور وزیر نیرو  تخصیص داده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالعات و تمامی کارهای کارشناسی برای انتقال نمک دریاچه سد گتوند انجام شده و این پروژه در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خسارت وارده از سد گتوند علیا به زیرساخت‌ها در شهرستان گتوند و شوشتر با وعده وزیر نیرو و دستور معاون وی پرداخت می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.