شهرداری شوشتر تقاضای کاهش عوارض داد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  پس‌ از آنکه شورای اسلامی شهر شوشتر در اسفند ماه سال گذشته افزایش بی‌رویه عوارضات شهری را در دستور کار خود قرار داد، شهردار شوشتر تقاضای کاهش عوارض را به شورا تقدیم کرده است.

افزایش عوارض شهری در سطح شهر شوشتر در سال جاری به نحوی رشد داشته که در برخی از آیتم‌های عوارضی تا بیش از ۲۵۰ درصد شاهد افزایش عوارض هستیم و به نحوی از این افزایش استنباط می‌شود که شورای شهر و شهرداری شوشتر توان درآمدزایی و تامین هزینه‌های شهرداری را ندارند و سنگینی بار را بردوش سفره‌های بی‌رونق مردم می‌اندازند.

تکیه بر عوارض در شهرهای کوچک سیاست غلطی است که از سوی شوراهای اسلامی شهر دنبال می‌شود، اتفاقی که تنها راه فرار از کم‌کاری در تعریف درآمدهای جدید و تلاش برای احقاق حقوق شهرداری‌هاست و در این زمینه همیشه کوتاه‌ترین مسیر و ساده‌ترین آن توسط مسئولان انتخاب می‌شود.

رشد بی‌رویه و خارج از عرف عوارض شهرداری در شوشتر باعث شده تا نارضایتی همگان در این زمینه را در بر داشته باشد، اتفاقی که می‌تواند در پایان سال باعث کاهش بیلان کاری شهردار و شورای شهر برای وصول عوارض شهری شود.

تعریف طرح‌های تشویقی و اهدای جوایز و توامان تعریف طرح‌های تخفیف ۲۵ تا ۳۰ درصد عوارضات در سطح شهر شوشتر نشان‌دهنده آن است که سطح عوارضات مصوبی از سوی شورای شهر در اسفند سال ۹۲ بسیار غیرکارشناسی بوده است و به این دلیل حال در پی کاهش این فشار و اصلاح بی‌سروصدای این اشتباه هستند.

عوارضی که داد همه را درآورد

یکی از عوارضی که در شهرداری شوشتر با افزایش بی‌رویه مواجه شده، عوارض سطوح غیرمجاز است که باعث می‌شود تا در ازای اخذ عوارضی اجازه موقت استفاده از ملکی با کاربری غیرمرتبط برای مدت‌زمانی مشخص صادر شود.

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار می‌‌کند: شهرداری شوشتر در این زمینه ۸۰ پرونده آماده و ۲۳۰ پرونده در نوبت دارد.

علی‌اصغر صفرچی می‌افزاید: شهرداری شوشتر برای اخذ این عوارض با مشکل مواجه شده است چراکه افزایش توسط شورای اسلامی شهر بسیار زیاد بوده است و ضابطه خاصی نیز در این زمینه تعیین نشده به این دلیل شهردار برای این مهم تقاضای کاهش و تعریف ضابطه داده است.

وی خاطرنشان می‌کند: شهرداری شوشتر برای کاهش فشار بر مردم تقاضا داده تا مشکلات بررسی و بر اساس فرمولی خاص و تعریف‌شده عوارض اخذ شود تا در حق فرد یا افرادی اجحاف نشود.

رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر شوشتر تاکید می‌کند که با تصویب این لایحه شهردار شوشتر، تاحد زیادی عوارض قبلی مصوب شده تعدیل می‌شود و فشار به مردم کاهش خواهد یافت.

صفرچی می‌افزاید: تصویب سریع این طرح می‌تواند تا حد زیادی مشکلات مردم را کاهش دهد و بخش زیادی از بدهی‌های شهرداری را در کمیسیون ماده ۱۰۰ وصول کند.

فقدان تصمیم‌گیری کارشناسی

با بررسی لایحه عوارضی شهرداری شوشتر در سال جاری متوجه می‌شویم که در بخش‌های زیادی بار تامین بودجه شهرداری بردوش مردم است و شورای شهر عملا کار تصویب را تنها بر عهده‌ گرفته است.

ناتوانی در بخش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مبتکرانه در این زمینه به دلیل فعالیت در امور اجرایی شهرداری شوشتر از جمله مشکلاتی است که گریبان شورای اسلامی شهر شوشتر را گرفته و به این دلیل باید برای مصوبه‌هایی که از این به بعد در ترافیک شورای شهر برای اصلاح قرار می‌گیرند در دستور کار شورای اسلامی شهر شوشتر جایی باز کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931003000615#sthash.DgXDpGty.dpuf

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.