بزودی ساختمان مرکز مدیریت و بازدیدکنندگان تالاب شادگان افتتاح می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: ساختمان مرکز مدیریت و بازدیدکنندگان تالاب شادگان واقع در ابتدای جاده روستای صراخیه و در کنار تالاب شادگان در حال تکمیل است.
سید محمدحسن فقیه اظهار کرد: ساختمان مرکز مدیریت و بازدیدکنندگان تالاب شادگان واقع در ابتدای جاده روستای صراخیه و در کنار تالاب شادگان در حال تکمیل است. این ساختمان دارای یک‌هزار مترمربع مسحت است که هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این مرکز در سال جاری افتتاح می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان ادامه داد: هدف از ساخت این مرکز اجرای پایش و کنترل تالاب شادگان به منظور جلوگیری از شکار و صید غیرقانونی و تخریب زیستگاه‌های حساس در تالاب شادگان و همچنین مرکزی برای بازدید‌کنندگان از موزه تاریخ طبیعی تالاب است.

فقیه تصریح کرد: این مرکز دارای یک سالن آمفی تئاتر مجهز به سیستم صوتی و تصویری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با تالاب و مراسمات زیست محیطی است.

وی افزود: قسمتی از این ساختمان نیز به عنوان مدیریت تالاب و یک موزه حیات وحش تالاب و تعدادی سالن برای انجام کارگاه‌های آموزشی تیا جلسات مهم و مرتبط با تالاب در این ساختمان در نظر گرفته شده است.در کل وجود این مرکز می‌تواند برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را برای حفاظت مشارکتی بر جوامع محلی به همراه داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.