نماینده شادگان خواستار الزامی شدن جذب نیروی بومی در شرکت های نفتی شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر نفت می خواهیم جذب نیروی بومی در شرکتهای نفتی به ویژه در مناطق محروم الزام شود.

حجت الاسلام عبدالمجید ناصری نژاد در نشست شورای برنامه ریزی استان که امروز، ٨ شهریورماه با حضور وزیر نفت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همچنین از وزیر نفت خواستار خریداری تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های نفتی از تولیدکنندگان استان و استقرار دفاتر شرکت‌های نفتی در خوزستان هستیم.

وی با اشاره به محرومیت‌های خوزستان افزود: با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب و ۳ سال از عمر دولت یازدهم که خود را دولت تدبیر و امید معرفی کرده است، چگونه می‌توان مردم محروم را توجیه کرد؟ وضعیت کنونی به هیچ وجه پذیرفتنی و توجیه‌پذیر نیست.

ناصری نژاد تصریح کرد: ۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون انرژی عضو هستند و علت این امر دغدغه نمایندگان در این بخش است.

وی عنوان کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد مردم استان مایل به مهاجرت هستند، در حالی که مردم در گذشته از اقصی نقاط کشور جهت زندگی به خوزستان مهاجرت می‌کردند.

ناصری‌نژاد با انتقاد از پروژه‌های عمرانی استان به مناسبت هفته دولت خاطرنشان کرد: در سایر استان‌ها به علت حضور وزرای مختلف جنب و جوش برای افتتاح پروژه‌ها به چشم می‌خورد اما در این استان یک پروژه به درد بخور که بتوان به آن افتخار کرد، برای افتتاح در هفته دولت وجود نداشت.

وی بیان کرد: جالب است که هیچکدام از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی که در دوره گذشته عضو کمیسیون انرژی و حامی وزارت نفت بودند، در دوره جدید رأی نیاوردند زیرا مردم استان با توجه به ذخایر و ثروت‌های حوزه نفت انتظار بیشتری از این کمیسیون دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشات مدیرکل محیط زیست خوزستان از وضعیت زیست محیطی استان تنها حداقل‌ها را مطرح کرد، گفت: آمارها باید از واقعیات باشد. سال‌های گذشته فعالیت‌های شرکت نفت در تالاب شادگان منجر به نابودی این تالاب شد و این وضعیت در خصوص برخی تالاب‌ها و هورهای دیگر استان نیز صدق می‌کند.

ناصری‌نژاد اظهار کرد: امروز تمام شهرهای نفتی خواستار بازگشتن شهر به وضعیت قبل از شروع عملیات‌های نفتی هستند و این امر اصلاً خوب نیست و مدیران پروازی و عدم استقرار دفاتر شرکت‌های نفتی در استان از مشکلات دیگر استان است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.