اعتراض نماینده عرب مجلس به خاطره اکبر عبدی در تلویزیون/ تمیمی: ما عرب زبان نیستیم بلکه ما عرب اصیل هستیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خواستار به کارگیری اقوام مختلف استان خوزستان در حوزه مدیریت این استان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، عبدالله تمیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: چرا در نطق‌های نمایندگان شهرهای محروم صحبت از ضروریات اولیه زندگی مثل بهداشت، جاده، آب، برق و گاز می‌شود، اما در نطق نمایندگان کلانشهرها تنها موارد سیاسی، داخلی و خارجی و بعضاً حزبی مطرح می‌شود؟ به نظر می‌رسد علتش تقسیم ناعادلانه ثروت ملی،‌ پست‌های مدیریتی و نگاه‌های سیاسی و جناحی است که تبعیض و ظلم مضاعفی را به برخی شهرها و استان‌ها به وجود آورده است.

وی افزود: استان خوزستان از ثروتمندترین استان‌های ایران است اما خودش از این خیر و برکت کم‌بهره یا بی‌بهره مانده و ما محرومیت، تبعیض و بیکاری را در شهرهای خوزستان می‌بینیم. این جفا در حق خوزستان و البته خطرناک است.

این نماینده مجلس ضمن قدردانی از استاندار خوزستان در عین حال گفت: ما از دولت تدبیر و امید که بالاترین آراء را از مناطق عرب خوزستان به دست آورده به علت تبعیض در توزیع پست‌ها گله‌مندیم. بعضی از مسئولین متوجه نیستند که در خوزستان اقوام کنار هم زندگی می‌کنند و اگر در مدیریت استان تنها از یک قوم استفاده شود این یک زنگ خطر است و باید نسبت به آن هوشیار بود.

وی در ادامه با اشاره به محرومیت حوزه انتخابیه خود شادگان نیز گفت: این شهرستان از دیرباز از قطب‌های نفت‌خیز کشور و صادرکننده خرما بوده اما با توجه به خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی، نخیلات منطقه دچار عطش شدید شده و محصول خرما خشک و کوچک شده است و اگر در این زمینه چاره‌اندیشی نشود در آینده معضلات اجتماعی، بیکاری، فقر، بزهکاری و تخلیه روستاها را شاهد خواهیم بود. لذا برای جبران مافات پیشنهاد می‌شود دولت خرما را تضمینی از کشاورزان بخرد.

 

تمیمی در ادامه خواستار تخصیص اعتبار انتقال آب از کارون به رودخانه جراحی شد و با بیان اینکه در مناطق نفتی کمترین جذب و استخدام از جوانان بومی انجام می‌شود این امر را مصداق تبعیض دانست.

نماینده مردم شادگان در مجلس در پایان با اشاره به تنوع اقوام، نژاد و زبان در استان خوزستان گفت: چرا صداوسیما به خود اجازه می‌دهد که یک هنرپیشه در برنامه‌ای به عرب‌ها توهین کند؟ اگر یک دولت عربی کار خلافی انجام داده که ما هم آن را محکوم می‌کنیم نباید به عرب‌های اصیل خوزستان توهین شود. این سیاست صداوسیما خطرناک است و باید در آن تجدیدنظر شود. ضمناً ما عرب زبان نیستیم بلکه ما عرب اصیل هستیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خواستار به کارگیری اقوام مختلف استان خوزستان در حوزه مدیریت این استان شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.