سفیر سوئد: مشکلات تالاب شادگان برای من آشنا است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سفیر سوئد در ایران گفت: به علت زندگی در یک مجمع الجزایر در سوئد، مشکلات تالاب شادگان برای من آشنا است.

به گزارش مهر، تروگوت تیلر ظهر دوشنبه در نشست سفیران کشورهای اروپایی و نماینده سازمان ملل در فرمانداری شادگان با تشکر از استقبال گرم در استان خوزستان اظهار کرد: من در کشور سوئد در تالاب زندگی نمی کنم ولی در یک مجمع الجزایر زندگی می کنم به همین دلیل این نکات و مشکلاتی که نمایندگان سازمان های مردم نهاد امروز در این جلسه در خصوص مشکلات تالاب شادگان بیان کردند برای من خیلی آشنا است.

وی با بیان اینکه البته این مشکلات کمی متفاوت است، تصریح کرد: نکته اصلی این است که چطور محیط زیست را از عواقب تخریب حفظ کنیم. مهم این است که بدانیم حتما امکان پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکل وجود دارد.

تیلر تصریح کرد: پیدا کردن این راه حل ها در رویارویی نیست بلکه در همکاری ها به دست می آید.

سفیر سوئد در ایران گفت: با قولی که گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران، داد من هم دوست دارم دوباره به خوزستان بازگردم و با مشاهدات خود بررسی کنم که سازمان ملل در تالاب شادگان چه فعالیت هایی انجام داده و چه نتیجه ای حاصل شده است.

حبیب باوی ساجد عضو شبکه مستند ساز اروپا نیز در این نشست اظهار کرد: از آنجایی که در واقع همه ما مطلع هستیم که امروزه بخش اعظمی از مسائل جهان توسط سینما مطرح و آسیب شناسی می شود، به عنوان عضوی از جامعه مستندسازان ایرانی، همین جا فرصت را غنیمت شمرده و به عنوان یک انسان آزاده و بدون وابستگی به دولت، اعلام آمادگی می کنم تا بتوانم گام کوچکی در مسائلی که در آینده از سوی محیط زیست گریبانگیر ما خواهد شد با یک دوربین کوچک که چند سالی است مانند یک قلم همراه من است و البته در جیب جا نمی گیرد بتوانم بخشی از درد دهان گشوده محیط زیست را جبران کنم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.