۲۰ طرح صنعتی در شادگان به بهره برداری می رسد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شادگان، بهره‌برداری از ۲۰ طرح صنعتی شهرستان را در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بهروز فرج‌اللهی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شادگان با اشاره به برنامه‌ریزی در جهت انجام اقدامات و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، اظهار کرد: راه اندازی بندر یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که با حمایت‌های جدی استاندار خوزستان و استفاده از تجربیات گذشته عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای این منظور با بکارگیری یک مشاور، مسائل احتمالی دامن‌گیر اجرای پروژه و مشکلات دستگاه‌های مرتبط و فعال در بندر مورد پیگیری، بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

فرماندار شادگان با اشاره به امکان پهلوگیری شناورهای سبک با تناژ یک‌هزار تن در بندر شادگان، عنوان کرد: صادرات دام سبک و سنگین و مواد معدنی فرآوری شده از مهم‌ترین اقلام صادراتی از بندر شادگان به شمار می‌رود.

فرج‌اللهی تصریح کرد: خوشبختانه کار ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی خاصی به انجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در زمینه عرضه کالای ملوانی (ته لنجی) نیز اقداماتی انجام شده است، یادآور شد: در نشستی که با تعاونی‌های مرزنشین و فرهنگیان شهر داشتیم در خصوص نحوه عرضه کالاهای ملوانی بحث و تبادل نظر شد.

فرج اللهی ادامه داد: بر این اساس درصدد راه اندازی نمایشگاه‌های عرضه کالاهای ملوانی در سطح شهر هستیم.

وی گفت: همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد یک نمایشگاه دائمی در کنار بندر شادگان برای انجام مبادلات کالا در حال پیگیری است.

*وجود ساختار غلط در ارائه خدمات

فرماندار شادگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در آتیه‌ای نزدیک ۲۰ طرح صنعتی در شهرک صنعتی شادگان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرج‌اللهی، در خصوص وضعیت شهرک صنعتی شادگان، اظهار کرد: واحدهای زیادی به اینجا آمدند، تسهیلات دریافت کردند، سرمایه خود را نیز آوردند، اما به دلیل ساختار غلط در ارائه خدمات از ادامه فعالیت باز ماندند.

وی از برخی کارشکنی‌ها و بروکراسی‌های دست و پاگیراداری به عنوان برخی از این ساختارهای غلط نام برد و تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات صنایع، در نشستی با صاحبان صنعت، به بررسی و ارائه راهکارهای برون رفت از این وضعیت پرداختیم.

فرماندار شادگان با اشاره به وجود نزدیک به ۱۰۰ پروژه صنعتی در شهرک صنعتی شادگان، یادآور شد: با توجه به اقدامات انجام شده به زودی ۲۰ پروژه آن به بهره برداری می‌رسد.

فرج‌اللهی گفت: در این راستا خواستار همکاری جدی، مناسب و به موقع اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل جهادکشاورزی و بانک‌های عامل هستیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه پیش‌تر مجوز ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در میان مزارع به اهالی روستاها داده شده بود، افزود: در زمان حاضر ۴۰۰ حوضچه پرورش ماهی در شهرستان وجود دارد که نیاز به ارائه راهکاری منطقی برای ساماندهی آنها به جای تعطیلی حوضچه‌ها است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.