تالاب بین المللی شادگان و فرصت های سرمایه گذاری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وحید قاسمی در تشریح طرح توسعه تالاب شادگان گفت: در این طرح با توجه به قابلیت های بالای مردم منطقه در مهمان نوازی، برای پذیرایی از گردشگران از فرهنگ عربی استفاده می کنیم و بدین منظور با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی در نظر داریم مضیف های عربی مستحکمی در منطقه بر پا کرده و آنها را به انواع قهوه و ظرف مخصوص آن یعنی دله و همچنین غذاهای محلی تجهیز کنیم که همه این کارها اقامت جذابی را برای گردشگران به همراه خواهد داشت.

وی عنوان گفت: نقطه هدف ما در تالاب شادگان، روستای صراخیه است که بهترین ورودی به تالاب است و گردشگر با ورود به آن علاوه بر طبیعت زیبای تالاب و قایق سواری با نمایشگاه کوچکی از غذاهای محلی، لبنیات محلی خصوصا شیر گاومیش و صنایع دستی خاص منطقه مواجه می شود و پیش بینی ما جلب رضایت کامل گردشگر با توجه به ظرفیت های بالای منطقه است.

قاسمی اظهار داشت: گردشگر در ادامه مسیر وارد جزیره کوچکی در دل تالاب می شود و در آنجا نیز برنامه های خوبی در نظر گرفته ایم که مهمترین آنها آشنایی با طریقه ساخت بلم ( قایق ) در کارگاه است. مطمئنا روند ساخت بلم برای خیلی ها جالب است و ما این مورد را در معرض نمایش خواهیم گذاشت.

مشاور استاندار در ادامه به راه اندازی رادیو تالاب نیز اشاره کرد و افزود: برای راهنمایی بیشتر گردشگران رادیو تالاب را پیش بینی کرده ایم که اطلاعات مختلف را ارائه می کند. به این دلیل برای اطلاع رسانی در حین گشت و گذار رادیو را انتخاب کردیم که به خوبی در دسترس همگان است و خیلی از گوشی های تلفن همراه به آن مجهز هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تالاب ها نقاط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و همچنین تفریح برای مردم محسوب می شوند و در خصوص تالاب شادگان در فاز های اولیه، رویکرد به شکلی است که مقدمه ای برای جذب سرمایه گذار داشته باشیم. فراموش نکنیم تالاب شادگان فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.