مثلث اتحاداصلاح‌طلبان ضلع‌چهارم می‌خواهد

عصر جنوب: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: خسارت ۸ سال گذشته قابل مقایسه با خسارت در زمان جنگ تحمیلی نیست، به نظر می رسد تکرار درگیری در ۸ سال جنگ به لحاظ اقتصادی به خصوص تورم و نقدینگی مناسب تر از ۸ سال دوره احمدی نژاد است.
«محمد جواد حق شناس» اولویت امروز جناح های سیاسی را مدیریت فضای اجتماعی و سیاسی جامعه دانست و اظهار داشت: ۸ سال گذشته در کشورشاهد اتلاف سرمایه های اقتصادی و سیاسی بودیم، چون بالغ بر ۸۰۰ میلیارد دلار از درآمد نفتی مسیر مشخصی را طی نکرد. وی ادامه داد: کشور در طول ۸ سال گذشته باید در مسیر توسعه و رشد قرار می گرفت اما متاسفانه تورم لجام گسیخته ای حاکم شد به طوری که رشد منفی به ۶ درصد در سال های پایانی رسید، وجود فسادهای بزرگ در همان مقطع، پس از آن اختلاس سه هزار میلیاردی، فساد بزرگ در تامین اجتماعی و بانک مرکزی خود گواه ضربه به کشور بود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن دعوت از عقلا و دلسوزان جریانات اصولگرا و اصلاح طلب برای ترمیم خسارت های موجود در کشور، گفت: خسارت ۸ سال گذشته قابل مقایسه با خسارت در زمان جنگ تحمیلی نیست، به نظر می رسد تکرار درگیری در ۸ سال جنگ به لحاظ اقتصادی به خصوص تورم و نقدینگی مناسب تر از ۸ سال دوره احمدی نژاد است.

حق شناس اضافه کرد: مدیران و فعالان سیاسی کشور چه در قوه مجریه و چه در قوه مقننه برای جلوگیری از اتلاف وبازگشت به سمت گرایی در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری تلاش کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب انتخابات ۹۲ ریاست جمهوری را نقطه عطفی در اتحاد جریان خردگرا، اصلاح طلب و میانه رو عنوان کرد و بیان داشت: نتیجه این اتحاد در سال ۹۲ چهره ای خردگرا همچون حجت الاسلام دکتر روحانی بود که با نگاه افزایش کارآمدی و ترمیم خسارت زیانبار ناشی از سال های گذشته موفقیت های خوبی کسب کرده است.

حق شناس با بیان اینکه اتحاد و انسجام اصلاح طلبان که از سال ۹۲ آغاز شده باید حفظ شود، گفت: رقابت های ناسالم سیاسی که پایان روشنی ندارد باید حذف و جای خود را به خط همراهی و مقدم شمردن منافع ملی دهد. این خط مشی اصلی باید میان جریان های قانونگرا، خردگرا و جمع گرا مبتنی بر حفظ منافع ملی باشد، چراکه کوبیدن بر طبل افراطگرایی در دو حوزه داخلی و سیاست خارجی به آرامش فضای کشور منتهی نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی اعتمادملی ایده مثلث «حجت الاسلام سید محمد خاتمی، آیت الله رفسنجانی، حجت الاسلام ناطق‌نوری» را بسیار کاربردی دانست و خاطرنشان کرد: این ایده ای بود که پیش از انتخابات۹۲ از سوی بنده عنوان شد، البته اعتقاد دارم ضلع چهارم یعنی “حجت الاسلام روحانی” هم باید به این مثلث اضافه شود، چون می تواند تداوم بخش این اتحاد در فضای سیاسی کشور باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.