اتحاد “اعتدال – اصلاحات” باعث پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات خواهد شد

عصر جنوب: عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، با اشاره به پیروزی اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات ریاست ریاست‌جمهوری سال ۹۲ تأکید کرد: برای انتخابات مجلس دهم هم همچون انتخابات ریاست جمهوری، راهکار تعامل و گفت‌وگو مورد نظر اصلاح‌طلبان خواهد بود.

داریوش قنبری با اشاره به راهکارهای سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات برای انتخابات آتی مجلس و تأکید بر تعامل با حاکمیت و گفت‌وگو با اعتدال‌گرایان، اظهار کرد: قطعا و یقینا آقای خاتمی یکی از مراجع مهمی است که برای اصلاح‌طلبان تعیین تکلیف می‌کند و صحبت‌ها و توصیه‌های وی تأثیر جدی در روند اصلاح طلبان خواهد داشت. وی تأکید کرد: لیدری و هدایت خاتمی تعیین کننده مسیر اصلاحات برای انتخابات آینده مجلس است و به طور قطع در خصوص راهبردهایی که خاتمی تعیین کرده است اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی می‌کنند تا با اعتدالیون و میانه‌روها ائتلاف کرده و تعامل داشته باشند.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه نمونه این ائتلاف را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ تجربه کردیم، خاطرنشان کرد: برای انتخابات مجلس دهم نیز این راهکار مورد نظر اصلاح طلبان خواهد بود و شکل‌گیری این ائتلاف محتمل است. قنبری با بیان اینکه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان متشکل از مدیران کاربلد دولت اصلاحات و همکاران آقای خاتمی است، گفت: اعضای این شورا سعی می‌کنند تا احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب را به وحدت برسانند که البته حرکت اصلاح طلب‌ها در یک مسیر واحد خواهد بود و تلاش این شورا هدایت این جریان‌های سیاسی است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، در پاسخ به این سوال آیا تشکیل مثلث هاشمی، خاتمی و ناطق، مدل هدایت جریان اصلاح‌طلب و اعتدالیون برای انتخابات مجلس دهم خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: به نظر من این مدل بهترین روشی است که می‌تواند برای انتخابات مجلس آینده کارساز باشد زیرا این سه شخصیت سیاسی هرکدام ظرفیت و توانایی‌هایی دارند و در بخش‌های مهمی از پایگاه‌های اجتماعی، نفوذ دارند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی به عنوان شخصیتی فراجناحی در میان جریان‌های میانه‌رو، حجت الاسلام خاتمی در بین اصلاح‌طلبان و حجت‌الاسلام ناطق نوری هم در بین جریان‌های اصول‌گرا و معتدل تأثیرگذار هستند و نقش وحدت آفرینی می‌توانند داشته باشند و با این مدل پیروز انتخابات سال آینده، اصلاح‌طلبان خواهد بود. قنبری خاطرنشان کرد: فضای جامعه به سمت گفت‌وگو رفته است و به اندازه کافی جریان‌های میانه‌روی کشور پخته شده‌اند تا بتوانند از طریق گفت‌وگو و تعامل مسایل را حل کرده و با تکیه بر اصول مشترک در انتخابات آینده مجلس به حل چالش‌های کشور و ایجاد وفاق ملی کمک کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.