محسن رضایی: صادرات پتروشیمی مانع خام فروشی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جایگاه پنجاه سال حضور صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران گفت: در سیاستهای آینده پیش بینی شده که کشور به جای خام فروشی به سمت صادرات فرآورده ازجمله محصولات پتروشیمی حرکت کند.

محسن رضایی پتروشیمی را یکی از ارکان اصلی اقتصاد در آینده کشور خواند و گفت: پتروشیمی  با توجه به روند رو به رشد خود، نقش مهمی در آینده کشور ایفا می کند.
وی با تاکید بر این که امید است برنامه ششم توسعه بر مبنای  تولید محصولات با ارزش افزوده بالا  تنظیم شود، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی نقش مهمی در آینده کشور برای جلوگیری از خام فروشی  خواهد داشت و این صنعت نیازمند حمایت است.
رییس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره نقش پتروشیمی در اقتصاد کشور تصریح کرد:  توسعه پتروشیمی دو حسن برای اقتصاد کشور دارد؛ نخست این که ما را از تحریم ها خارج می کند و درآمدهای ناشی از فرآورده های نفت و گاز تبدیل به ارز می شود، درنهایت ارز را می توان بهتر وارد کشور کرد.
رضایی  با بیان این که باید در مسیر خام فروشی و کاهش وابستگی به نفت خام حرکت کنیم گفت: توسعه پتروشیمی درآمد ملی کشور را بالا می برد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.