با حضور وزیر نفت؛ همایش پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز به کار کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: همایش پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران دقایقی پیش با حضور وزیر نفت در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
همایش پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با حضور  بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس شعری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمیدرضا عراقی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، منصور معظمی، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت و  نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیران چهار کشور و دیگر میهمانان خارجی دوست و همکار با صنعت پتروشیمی کشور آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، پایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ایران مدیون وزارت اقتصاد، شرکت ملی نفت ایران و بیش از همه سازمان برنامه است.

در سال ١٣۴٢ شمسی برنامه ریزی برای ایجاد صنایع پتروشیمی از طرف وزارت اقتصاد هم پیگیری می شود، در این سال وزارت اقتصاد که کارخانه کود شیمیایی شیراز زیر نظرش قرار دارد، به فکر ایجاد « شورای عالی صنایع پتروشیمی » می افتد، پیشنهاد را به سازمان برنامه و شرکت ملی نفت ایران ارائه می کند و پس از کسب موافقت این دو، اساسنامه شورای عالی را به هیئت دولت پیشنهاد می کند و این پیشنهاد در ٢٧ آذر ١٣۴٢ به تصویب هیئت وزیران می رسد.

قانون ایجاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی نه به صورت قانون مستقل بلکه در قالب تبصره ای از قانون بودجه اصلاحی سال ١٣۴٣ به تصویب می رسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.