آیت الله هاشمی: بصیرت هایی که امروز مطرح می شود، مردم را گمراه می کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  آیت الله هاشمی رفسنجانی در جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور، ضمن سپاس از کسانی که به فکر بالابردن کیفیت در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان بر آمده اند اظهار داشت: امیدواریم این همایش و جشنواره مانند برخی دیگر ا ز همایش ها تکراری نباشد و هر بار قبل از تشکیل جشنواره بعدی به ارزیابی برنامه های خود در جشنواره قبلی بپردازیم.

وی گفت: برای پیشرفت کارتان در افزایش کیفیت کالاها باید شورایی تشکیل شود که میزان برنامه ریزی و عشقی که در کار وجود دارد سنجیده شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیه ای از قرآن کریم به عنوان اصلی اساسی در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: عمل صالح و ایمان به کار به عنوان دو رکن مهم و تاثیرگذاری است که اگر این دو رکن در انجام امور نباشد اهداف مورد نظر تامین نمی شود.

وی افزود: فرد و یا جامعه ای که در عمر خود پیشرفت واقعی را نداشته باشد متحمل خسارت است، لذا باید برنامه فردی و کل کشور را بر اساس این دو رکن تنظیم کرد. آیت الله هاشمی با بیان اینکه در جامعه بشری و فرهنگ دینی ما یک انحراف رخ داده ، گفت: انجام اعمال صالح نباید به کارهایی شرعی و دینی منحصر و محدود شود بلکه باید یک مومن واقعی بود و در تمام امور به انجام کارهای صالح پرداخت. به همین منظور لازم است گروهی از محققین در عرصه های مختلف به منظور آشنایی با مفاهیم قرآن تشکیل شود و رصد کیفیت را بتوانند از این طریق درست تبیین کنند. وی گفت: ما باید جامعه را آموزش دهیم و امیدوارم اگر چنین کارگروهی وجود ندارد حتما تشکیل شود، چراکه پیشرفت کارهای با کیفیت با تکیه بر ایمان و عمل صالح سریعتر رخ می دهد.

آیت الله هاشمی به ضرورت وجود تحقیق در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: شرط دین داری صحیح و برخورداری از نعمت ها و استعدادهایی که در وجود انسان ها نهاده شده ، ایمان و عمل صالح است، اما معمولا در ذهن ما داشتن ایمان یعنی قبول داشتن خدا و پیغمبر. و عمل صالح هم یعنی انجام عبادات و راز و نیاز. اما اینگونه نیست. باید تا قیامت این جمله را به عنوان راهنما قرار داد و همراه وجود بشریت در همه حال باید مصداق چنین آیاتی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه اگر ایمان ندارید، دنبال پذیرش مسئولیت ها نباشید، تصریح کرد: با ایمان و عمل صالح هیچ کاری بی نتیجه نمی ماند و همه امور آسان می شود. وی به دیگر مزایای حاصله از ایمان و عمل صالح اشاره و افزود: ایجاد تقوا ، کسب ارزش بزرگ برای عامل، ایجاد امنیت اجتماعی، نزدیکی به خدا، دریافت بشارت، توکل بر خدا، عزت، عاقبت به خیری، رزق و روزی، غبطه دیگران، پاداش دنیا و آخرت و بصیرت واقعی از دیگر مزایای در این دو رکن اساسی است. آیت الله هاشمی ادامه داد: در بصیرت واقعی منظور بصیرت هایی که امروز مطرح می شود و مردم را گمراه می کند نیست، بلکه کارها باید به صورت اساسی انجام شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره ارائه گزارش از کیفیت ها در عرصه های مختلف گفت: باید همیشه در ارائه گزارش به روز باشید و از عقب گردها نترسید و اگر بخشی از جامعه اقدام به کار پسندیده ای می کند و بخشی هم کار بد در این صورت عملا نتیجه ای عاید نمی شود. وی گفت: دنیا در جهت پیشرفت است و.لی در جایی که انسان ایستاده مهم اینست که ما به عنوان یک مسلمان و ایرانی با استعداد با وجود امکانات فراوان در کشور با دید علمی، دینی و ملی قضایا را بررسی و به جلو پیش برویم. چراکه ما استحقاق پیشرفت بسیار بیشتری در همه امور داریم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.