عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند: توسعه آبادان و خرمشهر در گرو رونق بندری است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند، توسعه پایدار شهرستان های آبادان و خرمشهر را در گرو توسعه پالایشگاه و رونق تجارت بندری این دوشهرستان خواند.

به گزارش ایرنا، ‘محمد فرونده’ شامگاه چهارشنبه در آبادان در نشست نشست معاون اول رییس جمهور با مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند، گفت:بازسازی آبادان و خرمشهر پس از جنگ تحمیلی به پایان نرسیده است و برای رونق این دو شهر باید حرکت های جهادی صورت گیرد.

فروزنده با بیان اجرای طرح های توسعه بندری عراق در فاو گفت:این کشور با ایجاد زیر ساخت های مناسب بندری، در صدد رونق اقتصادی خود است.

وی با تاکید بر لایروبی اروند رود، اظهار داشت:استان خوزستان نیز باید از ظرفیت های اروند رود به شیوه مطلوب استفاده کند، تا وضعیت بندر خرمشهر به دوران رونق خود بازگردد.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند همچنین با بیان ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه ای پالایشگاه آبادان اظهار داشت:پالایشگاه با ظرفیتی کمتر از قبل از جنگ تحمیلی فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا، در سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به شهرستان های آبادان و خرمشهر، عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وی را همراهی کردند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.