رییس کل گمرک خواستار رفع اختلافات منطقه آزاد و پایانه مرزی شلمچه شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس کل گمرک ایران بر رفع موارد مورد اختلاف منطقه آزاد اروند و پایانه مرزی شلمچه در خصوص شیوه مدیریت و حاکمیت این منطقه تاکید کرد و گفت: اگر این منطقه رونق گیرد، سهم کشور و استان خوزستان در توسعه پایدار نیز افزایش می یابد.

مسعود کرباسیان روز چهارشنبه در سفر به آبادان و خرمشهر و در بازدید از پایانه مسافری و صادراتی مرز شلمچه و گمرک شهرستان های آبادان و خرمشهر، بر ارتقای ساختاری و کیفی خدمات گمرک شلمچه به عنوان مرز ورودی و خروجی کشور تاکید کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این بازدید، بهبود کیفی خدمات به تاجران، مسافران و زایران تردد کننده از مرز شلمچه را خواستار شد.

وی همچنین با انتقاد از برخی روندهای صادرات کالا و ساز و کار اداری در ترخیص و صادرات کالا در این مرز، افزود: وضعیت این پایانه در خصوص صادرات و واردات کالا با توجه به سابقه درخشان آبادان و خرمشهر مناسب نیست.

کرباسیان همچنین اطلاع رسانی به بازرگانان عراقی در خصوص خدمات ارائه شده در گمرک شلمچه را خواستار شد.

رییس کل گمرک کشور با تجلیل از اقدامات کارکنان گمرک خرمشهر و پایانه مرزی شلمچه در این بازدید با برخی رانندگان و تجار عراقی و ایرانی گفت و گو کرد و در خصوص بررسی مشکلات آنان و رفع آن، قول مساعد داد.

فرماندار خرمشهر نیز در این بازدید با بیان تردد روزانه چهار هزار زایر و مسافر از پایانه مرزی شلمچه گفت: این میزان تردد در مناسبت های مذهبی به نحو چشمگیری افزایش می یابد.

«ولی الله حیاتی» علت استقبال مردم از مرز شلمچه را دسترسی آسان هوایی، ریلی و جاده ای مناسب به این منطقه دانست و افزود: شلمچه به عنوان یکی از مناطق معنوی کشور همواره پذیرای هموطنان بوده است.

فرماندار خرمشهر یکی از مشکلات رونق نگرفتن بندر خرمشهر را وجود ۵۹ کشتی غرق شده در اروندرود دانست و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، بخشی از این کشتی ها شناور سازی شده و تعدادی نیز همچنان زیر آب است.

وی با بیان توافق های صورت گرفته در خصوص لایروبی اروند افزود: در صورت لایروبی این رود، تردد کشتی های بزرگ از این منطقه نیز میسر می شود.

«عارف باوی» مدیر گمرک خرمشهر نیز در این آیین با بیان آمار صادرات از این گمرک گفت: امسال یک میلیون و ۴۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴۴ میلیون دلار از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: این صاردات از نظر وزنی ۱۳۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۴۹ درصد افزایش را نشان می دهد و بیشتر کالاهای صادر شده نیز مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، خرما و سبزیجات است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران به منظور دیدار از طرح های گمرک خوزستان و آبادان به همراه معاون اول رییس جمهوری به خوزستان سفر کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.