روند صادرات کالا از منطقه آزاد اروند آسان تر می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران گفت:با برنامه ریزی انجام شده، روند صادرات کالای ایرانی از منطقه آزاد اروند به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و دیگر کشورها آسان تر می شود.

مسعود کرباسیان روز چهارشنبه در سفر به آبادان و خرمشهر در دیدار با عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان، گفت:منطقه آزاد اروند و شهرستان های خرمشهر و آبادان، ظرفیت و توانمندی فراوانی برای افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی دارد.

وی از نیروی کار متخصص، ظرفیت های صیادی، مجتمع های پتروشمی و کشاوری به عنوان ت.انمندی های این منطقه در افزایش صادرات و رونق اقتصادی نام برد.

کرباسیان همچنین از صنعت گردشگری به ویژه گردشگری پزشکی به عنوان مزیت اولویت دار این منطقه یاد کرد و افزود:امیدواریم با تامین زیرساخت های مورد نیاز از سوی دولت و مشارکت بخش خصوصی و همکاری بیشتر دستگاه ها، روند صادرات کالا از گمرک خرمشهر و آبادان افزایش یابد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با بیان امنیت مطلوب در استان خوزستان به ویژه شهرستان های خرمشهر و آبادان، افزود:این مهم، تامین کننده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این دیدار با بیان توانمندی های منطقه آزاد اروند به ویژه شهرستان آبادان در افزایش سهم کشور از صادرات غیرنفتی، افزود:دولت تدبیر و امید نیز برنامه های مختلفی برای توسعه همه جانبه این شهرستان و منطقه آزاد اروند تهیه کرده که برخی از این برنامه ها در حال اجراست.

عزیز الله شهبازی با بیان مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص اتصال راه آهن خرمشهر به بصره عراق، ادامه داد:تکمیل این طرح عمرانی، صادرات کالا، ترد زائران و گردشگران را به کشور آسان تر می کند.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به منظور دیدار از طرح های گمرک خوزستان و آبادان و شرکت در نشست عصر امروز این شهرستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری به خوزستان سفر کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.