رامشیری ها می توانند کشت پائیزه داشته باشند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر گفت: کشت پاییزه از ۱۵ آبان ماه در این شهرستان آغاز می‌شود و در این خصوص انتظار داریم تا سازمان آب نسبت به تخصیص آب در این تاریخ اقدام کند.

مصطفی هنرمندیان اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در رامشیر حدود ۴۰ هزار هکتار است که ۲۰ هزار هکتار آن به گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار به گندم آبی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: ۲۵۰۰ هکتار جو آبی، ۴۰۰۰ هکتار جو دیم،۲۰۰۰ هکتار صیفی‌جات، ۵۵۰ هکتار نخیلات و حدود ۱۰۰۰ هکتار نیز برای سایر محصولات کشاورزی در رامشیر در نظر گرفته شده است.

هنرمندیان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام‌شده و اکنون نیز در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان هستیم تا آن‌ها را با حوزه‌های مختلف آشنا کنیم.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح علمی کشاورزان در خصوص استفاده از کشاورزی حفاظتی، آزمون خاک، تغذیه اراضی و رعایت تاریخ کاشت برگزار می‌شود.

هنرمندیان عنوان کرد: از ۲۰ مهرماه بحث تهیه زمین و مقدمات کشت پاییزه آغاز می‌شود و عملیات کشت نیز از ۱۵ آبان در رامشیر آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های کشتی که کشاورزان انجام می‌دهند، انتظار داریم تا سازمان آب و برق در تاریخ اعلام‌شده نسبت به تخصیص آب مورد نیاز کشت اقدام کند و در این زمینه نیز رایزنی‌های مختلفی انجام داده‌ایم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.