تیراندازی شبانه برای زنده ماندن مهدیه ۵ ساله در رامهرمز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: صادق سلامت، معاون عملیات امداد و نجات خوزستان دراین باره گفت: به خاطر دارم در سال ۹۲ گزارش مفقودی یک دختربچه ۵ ساله به نام مهدیه در ارتفاعات رامهرمز به سازمان امداد و نجات اعلام شد.
معاون عملیات امداد و نجات خوزستان ادامه داد: زمانی که به ما گم شدن این دختربچه را گزارش کردند ۵ ساعت از مفقودی وی می گذشت.

صادق سلامت
وی بیان کرد: خانواده این دختربچه برای ملاقات با پدربزرگ وی به خانه او رفته بودند که به طرز مرموزی فرزندشان گم شد، از طرف دیگر، هیچ آبادی در آن حوالی وجود نداشت. بلافاصله چندین تیم نجات از رامهرمز برای بررسی ماجرا فرستادیم و عملیات نجات را شروع کردیم.
صادق سلامت خبرنگار حوادث رکناگفت: زمستان بسیار سردی بود و هوا رو به خاموشی می رفت، هر لحظه هوا سردتر می شد و خطرات دیگری مانند حمله حیوانات وحشی نیز برای مهدیه وجود داشت به همین دلیل عملیات تحت شرایط دشواری قرار داشت.

صادق سلامت
معاون عملیات امداد و نجات خوزستان تصریح کرد: برای بهتر پیش رفتن عملیات چند تیم دیگر از مناطق دیگر به محل احتمالی گم شدن مهدیه اعزام شدند و از چند محل همراه محلی ها عملیات جستجو را به شکل دشتبانی ادامه دادیم.
وی گفت: جستجوها ادامه داشت تا اینکه یک لنگه دمپایی در پایین کوهی پیدا شد که معلوم شد آن دمپایی به مهدیه تعلق دارد و او حتما در همان منطقه است.
معاون عملیات امداد و نجات خوزستان اظهار کرد: ساعت به نیمه های شب رسید و هیچ اثری از مهدیه پیدا نشد، از طرفی خطر حمله حیوانات وحشی هر لحظه بیشتر می شد به همین دلیل باید تصمیمی برای از بین بردن خطر حمله حیوانات وحشی می گرفتیم.
سلامت اذعان کرد: پس از مشورت و انجام هماهنگی های لازم از اهالی خواستیم تا تمام افرادی که در خانه  اسلحه دارند آن را با خود به منطقه بیاورند و در یک قالب خاصی اقدام به شلیک هوایی کنند تا منطقه برای حیوانات وحشی ناامن شود.
معاون عملیات امداد و نجات خوزستان به خبرنگار حادثه پلاس رکنا ادامه داد: از طرف دیگر نیز به هر یک از تیم های جستجو لاستیک هایی دادیم تا در مسیر خود آتش بزنند.

صادق سلامت
وی بیان کرد: جستجوها تا صبح ادامه داشت اما هیچ اثری از مهدیه پیدا نشد تا اینکه ساعت ۱۰ صبح بیسیم من به صدا درآمد و یکی از نیروها خبر پیدا شدن مهدیه را به من داد.
سلامت گفت: بررسی های تیم امداد و نجات نشان داد که این کودک در یک گودال خوابیده بوده است و تا صبح در آن گودال قرار داشته و از آن سرمای شدید جان سالم به در برده بود

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.