نماینده مردم رامهرمز در مجلس: اعتبارات سال ۹۶ خوزستان در شان مردم استان نیست

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وضعیت اعتبارات در شان مردم خوزستان نیست، گفت: ۶۰ درصد منابع نفت و گاز کشور از این استان استخراج می‌شود و اقتصاد کشور مدیون خوزستان است اما مردم استان مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته است.

اقبال محمدیان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به کاهش اعتبارات استان در بودجه سال ۹۶ اظهار کرد: امکانات و اعتبارات بودجه که به استان اختصاص داده شده است نسبت به اعتبارات سال ۹۵ رشد منفی دارد.

وی با بیان اینکه ۲۹۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبارات تملک دارای سال جاری در استان بود تصریح کرد: این اعتبارات نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشته است این در حالی است که استان در بسیاری از سرفصل‌ها مانند اعتبارت عمرانی، توسعه پایدار استان و احیای رودخانه کارون اعتبار داشت.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این وضعیت اعتبارات حق مردم استان نیست توضیح داد: ۶۰ درصد منابع نفت و گاز از این استان استخراج می‌شود ضمن اینکه اقتصاد کشور مدیون خوزستان است بنابراین نباید مردم استان مورد بی‌مهری واقع شوند.

محمدیان با اشاره به بازگشت ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری به خوزستان گفت: این مساله‌ای است که مجمع نمایندگان خوزستان در حال پیگیری و بازگشت این میزان اراضی است.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو مساله بازگشت ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی به طرح را در برنامه خود قرار داده است عنوان کرد: اکنون مساله آب یک بحران اجتماعی و زیست محیطی است که متاسفانه از منابع آب به خوبی استفاده نمی‌شود.

محمدیان ادامه داد: ۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی و ۱۰ درصد برای شرب و صنعت مصرف می‌شود چنانچه بتوانیم ۱۰ درصد در کشاورزی صرفه جویی کنیم به طور حتم معادل ۱۰ درصد می‌توان برای خدمت به مردم و احیای کشاورزی استفاده کرد.

وی، استفاده از روش‌های آبیاری نوین، تحت فشار، قطره‎ای و احداث کانال‌های مناسب را در صرفه جویی آب بسیار موثر برشمرد.
وی با ابراز گله‌مندی از مجموعه آب شهری و روستایی تصریح کرد: روزانه ۱۲هزار متر مکعب از چاه‌های رامهرمز و رامشیر آب استخراج می‌شود و برای تامین آب بخشی از اهواز مصرف می‌شود.

محمدیان افزود: این در حالی است که رودخانه کارون در کنار اهواز واقع شده است اما باید برای تامین مایحتاج بخشی از آب شرب اهواز از چاه‌های رامهرمز استفاده می‌شود و این ناشی از ضعف مدیریت است.

وی با اشاره به مسائل آب به عنوان یکی از موارد مطرح شده در استضیاح وزیر نیرو بیان کرد: آب رودخانه کارون وارد خلیج فارس می‌شود اما برنامه‌ای برای آن وجود ندارد.

محمدیان با اشاره به معضل بیکاری در استان و در خواست قوه قضائیه از مجلس اظهار داشت: قوه قضائیه در گزارش خود به مجلس از کسری ۴۸ هزار نفر نیروی انسانی و ۱۰ هزار پست بلاتصدی در خوزستان خبر داده است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان دستگاه قضایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کسری نیروی انسانی دارد و همچنین بیش از ۱۳۰ هزار مترمربع کمبود جا دارد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پست‌های بلاتصدی را تعیین کنند گفت: در استان بیش از ۱۰ هزار پست بلا تصدی وجود دارد که پر کردن پست‌ها می‌تواند زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را مهیا کند و چنانچه دولت مجوز آن‌ها را صادر نکند باید از راه برون‌سپاری اقدام کرد.

 
مرجع / فـارس
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.