دود آلودگی کارخانه سیمان به چشم مردم مسجدسلیمان می‌رود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان در خصوص انتشار آلودگی کارخانه سیمان کارون در منطقه هشدار داد.

بهروز نجاتی اظهار کرد: کارخانه سیمان کارون واقع در ۵۰ کیلومتری مسجدسلیمان، از حدود ۱۴ سال پیش در منطقه فعالیت می کند و شهر گلگیر از توابع مسجدسلیمان نیز در محدود فعالیت این کارخانه قرار دارد.

وی افزود: آلودگی ناشی از فعالیت این کارخانه بر سلامت مردم منطقه، جنگل و پوشش گیاهی و حیات وحش منطقه آسماری و همچنین اراضی کشاورزی پیرامون محدوده کارخانه، تاثیر منفی گذاشته و ما به عنوان مرجع تشخیص آلایندگی، هر ساله وجود و انتشار آلودگی را به این کارخانه اعلام کرده‌ایم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ادامه داد: در سال های گذشته، مهلت‌هایی مبنی بر رفع آلودگی‌ها به عوامل این کارخانه داده می‌شد اما اقدامات انجام شده از سوی کارخانه مورد تایید ما نبوده است. بر اساس آخرین مهلتی که داده شد، کارخانه سیمان کارون متعهد شده بود تا خرداد ماه امسال اقدامات موثر در جهت رفع آلودگی انجام دهد که اقدامات صورت گرفته دارای اصول و استانداردهای لازم نبود و این امر موجب شد که سرانجام رییس دادگستری و عوامل قوه قضاییه از محل بازدید کرده و نسبت به آلودگی ناشی از فعالیت آن هشدار دهند.

نجاتی تصریح کرد: علی‌رغم تمام پیگیری‌ها در دفاع از حقوق مردم شهر گلگیر و حفظ سلامت آنها در مقابل آلودگی‌های ناشی از فعالیت کارخانه سیمان، متاسفانه هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.