برقراری اولین پرواز در فرودگاه مسجدسلیمان

عصر جنوب: مدیرکل فرودگاههای خوزستان اعلام کرد: با تلاش و پیگیریهای استاندار خوزستان ، فرودگاه مسجد سلیمان تاپایان امسال برای پرواز هواپیما های متوسط با ظرفیت پذیرش ۶۰ الی ۷۰ مسافر آماده می شود.
محمد سعید شرفی از تلاش های استاندار خوزستان در راه اندازی این فرودگاه مسافربری قدردانی کرد و اظهار داشت: فعلا فرودگاه مسجدسلیمان برای نشستن و برخاستن هواپیماهایی با این ظرفیت و با برد پرواز دو ساعت عملیاتی می شود و اگر ظرفیت لازم وجود داشته باشد این فرودگاه روزانه یک تا دو پرواز می تواند داشته باشد.

شرفی افزود: با توجه به تاسیس صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان درآینده نزدیک و نیز وجود شرکت نفت ، نیروگاه برق شهید عباسپور درمنطفه ، توسعه ورزش فوتبال مسجدسلیمان و وجود سایرجذابیت های صنعتی و اقتصادی و گردشگری درمنطقه پیش بینی می شود استقبال از پروازهای این فرودگاه مطلوب باشد.

وی ادامه دا: قرار است باند پروازی این فرودگاه ترمیم ، پارکینک هواپیما بهسازی و ترمینال مسافربری درآن سریعا ساخته شود و نیز دستگاههای کمک ناوبری ، ماشین سوخت رسانی ، ماشین آتش نشانی با پرسنل های مربوطه ونیروهای سپاه و پلیس دراسرع وقت دراین فرودگاه مستقرشوند.

فرودگاه مسجدسلیمان در حال حاضر دراختیار هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با انجام توافقی که اخیرا بین هوانیروز و استانداری خوزستان بعمل آمده قرار است این فرودگاه برای پروازهای مسافربری آماده شود.

مدیرکل فرودگاههای خوزستان به طرح توسعه ترمینال داخلی کنونی و ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه اهواز اشاره کرد و عنوان کرد: این طرح ها تا احداث فرودگاه جدید بین المللی اهواز پیگیری می شود.

شرفی ادامه داد: طرح احداث سالن بین المللی فرودگاه اهواز دارایدو فاز است که فاز نخست آن دارای شش هزارو ۴۰۰ مترمربع و مجزا است و فاز دوم دارای بیش ازهشت هزارمترمربع مساحت است .

مدیرکل فرودگاههای خوزستان پیش بینی کرد که فاز اول سالن بین المللی فرودگاه اهواز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

شرفی یکی از ضرورت های تاسیس سالن بین المللی فرودگاه اهواز را رشد پذیرش مسافر و استقبال مردم ازپرواز های بین المللی اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود که پس از انجام دو فاز یاد شده هرساعت دو پرواز بین المللی همزمان ازفرودگاه بین المللی اهواز انجام شود .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.