تاسیسات برق مسجدسلیمان به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

عصر جنوب: معاون شرکت توزیع برق خوزستان گفت: تکمیل تاسیسات برق شهرک تازه تأسیس شهرستان مسجدسلیمان نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

غلامحسین لبافیان عصر امروز در جلسه تعیین تکلیف منازل ساخته‌شده و نیمه‌کاره برای جابه‌جایی ساکنان آلوده به نفت شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: پیش از اجرای طرح قراردادی که با شرکت توزیع برق خوزستان برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برق این منطقه منعقد شده بود ۱۳۶ میلیارد ریال بود و تاکنون نیز بخشی از این اعتبار تأمین‌شده است.

وی افزود: از اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده تاکنون ۷۲ میلیارد ریال پرداخت‌ شده ‌و مابقی نیز هنوز پرداخت‌ نشده ‌که این مسئله مشکل‌ساز شده است.

معاون شرکت توزیع برق خوزستان تصریح کرد: بسیاری از پیمانکاران شرکت توزیع برق خوزستان به دلیل عدم تأمین اعتبار پروژه را رهاسازی کرده و محل را ترک کرده‌اند و آخرین مورد در این زمینه نیز هفته گذشته اتفاق افتاده است که اعتباری برای پرداخت هزینه پیمانکار برای خرید کابل برق نداشتیم و پیمانکار با ارسال پیامک پروژه را ترک کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه گفت: در حال حاضر با مجری طرح یعنی بنیاد مسکن نیز نسبت به اقدامات انجام‌ شده ۲۰ میلیارد ریال اختلاف داریم که هنوز این اختلاف حل‌نشده است.

لبافیان افزود: تاکنون ۷۲ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده ‌و با برآوردهای کنونی ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر برای این پروژه نیاز است تا مشکلات برطرف و تاسیسات کامل شود.

وی در پایان افزود: گذشت زمان تنها هزینه تمام‌شده پروژه را افزایش می‌دهد زیرا زمانی خرید برخی تاسیسات بااعتبار جزوی امکان‌پذیر بود ولی الان ارقام برای خریدها چهار تا هفت برابر شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.