مسجدسلیمان همجوار با آب، محروم از حق‌آبه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نادر قلی حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرستان‌های استان، خواستار در نظر گرفتن حق آبه‌ای برای حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان هستیم تا بتوانیم از این طریق به توسعه باغات شهرستان کمک کنیم.
وی افزود: این شهرستان استعداد بالایی برای ایجاد بندهای خاکی بزرگ و کوچک با ظرفیت‌های بالا دارد و با توجه به اینکه میزان بارندگی سالانه در مسجدسلیمان بالای ۳۵۰ میلی‌متر است، می‌توان با ذخیره سازی این آب، از آن برای آبیاری تکمیلی باغات و زمین‌های کشاورزی استفاده کرد.
حسین‌پور تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو عمل می‌کند و هیچ همکاری برای تامین آب کشاورزی شهرستان ندارد. اگر همکاری نکردن ادامه پیدا کند، کشاورزی این شهرستان زیان‌ده خواهد شد.
وی عنوان کرد: مجتمع پرورش گاو شیری گلگیر با ظرفیت ۲۰۰۰ راسی در شهرستان احداث شده است و می‌تواند به اشتغال‌زایی بیش از ۲۰۰ نفر در این شهرستان کمک کند اما اداره برق شهرستان با اعلام اینکه برق منطقه توان تحمل چنین باری را ندارد برق این مجتمع را تامین نمی‌کند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان با بیان اینکه سیاست‌های وزارت نیرو مانعی برای پیشرفت بخش کشاورزی شهرستان است، تاکید کرد: باید هر چه زودتر مشکلات آبی مسجدسلیمان رفع شود تا شاهد رونق هر چه بیشتر بخش کشاورزی شهرستان باشیم.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.