اعتراضات و اعتصاب کارگران «سیمان کارون» وارد روز هشتم شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کارگران کارخانه سیمان کارون در هشتمین روز از آغاز اعتصاب‌شان به دلیل دریافت نکردن سه ماه حقوق، همچون روز‌های گذشته در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران معترض سیمان کارون از بخش‌های مکانیک ,بهربرداری , اداری , تولید ،فنی وسایر بخش هستند که سه ماه است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل از روز شنبه (۶ تیر ماه) همزمان با آغاز فصل  تعمیرات سالیانه دست از کار کشیده و هر روز در محوطه کارخانه تجمع می‌کنند.

کارگران می‌گویند اگرچه روز گذشته دو نفر از اعضای هیات مدیره برای گفتگو در میان آنها حاضر شدند اما تا این لحظه در خصوص پیگیری‌خواسته‌های شان پاسخ روشنی را دریافت نکرده‌اند.

در رابطه با جلسه روز گذشته همچنین گفته می‌شود که دو عضو هیات مدیره بعد از گفتگو با کارگران با فرماندار شهرستان مسجد سلیمان نیز دیدار داشته و در نهایت چند روز فرصت گرفته اند تا  موضوعات مطرح شده را با سایر اعضای هیئت مدیره در تهران مطرح کنند.

طبق اظهارات منابع کارگری در کارخانه سیمان کارون  بیش از ۵۰۰ کارگر رسمی، قرار دادی و روزمزد مشغول بکارند که از سه ماه پیش پرداخت دستمزد کارگران قرار دادی وروز مزدی به تعویق افتاده است همچنین دستمزد کارگران رسمی این کارخانه نیز باتاخیر ۱۰ تا ۲۰ روزه پرداخت می شود

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.