نماینده مردم مسجدسلیمان: خوزستان قربانی احیای شرایط اقلیمی دیگر استان‌ها نشود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور، وزیر نیرو و جهاد کشاورزی به طور جدی انتظار داریم که برای احیای اقلیمی دیگر استان‌ها خوزستان را قربانی نکنند.

اسماعیل جلیلی اظهار داشت: خشکسالی و تغییرات جوی و تغییر شرایط آب و هوایی در سال‌های گذشته همه استان‌ها به ویژه خوزستان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: پدیده خشکسالی هر ساله رو به گسترش است و نتیجه این پدیده کم شدن کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و تشدید گردو غبار در استان است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان با راهکار هایی اثرات منفی خشکسالی را در استان کاهش داد، بیان کرد: بخش عمده ای از اثرات منفی خشکسالی را با هدایت مناسب منابع آبی و استفاده از فناوری‌های نوین در شبکه های آبیاری کشاورزی می‌توان کاهش داد.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه کشاورزی می‌تواند علاوه بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی سبب کاهش پدیده گرد و خاک شود، گفت: افزایش گرما و کمبود آب شرایط سختی را در آینده برای استان ایجاد خواهد کرد به همین دلیل از رئیس جمهور، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی به طور جدی انتظار داریم که برای احیای اقلیمی دیگر استان ها خوزستان را قربانی نکنند.

جلیلی افزود: جدا از اتفاقات گذشته و اینکه چرا با بی توجهی احداث سد ها صورت گرفته، امروز برای استفاده از این منابع آبی و بازگشت شرایط مطلوب و بهتر برای زمین‌های کشاورزی در مناطق شمالی و جنوبی استان باید به خوزستان توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی به وجود آمده برای خوزستان گفت: وزارت نیرو با توجه به تصمیماتی که در زمینه انحراف آب از سرچشمه‌ها می گیرد می‌تواند سبب وخیم‌تر شدن شرایط موجود در استان شود.

تسنیم/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.