بی‌نصیبی مسجدسلیمان از حق‌آبه با وجود همجواری با منابع عظیم آب!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: با وجود اینکه در این شهرستان در مجاورت منابع عظیمی از آب و سرچشمه‌ها قرار داریم اما هنوز هیچ سهم و حق‌آبه‌ای از این منابع به ما اختصاص داده نشده است.

 

نادر قلی حسین‌پور  اظهارکرد: حدود ۹۰ کیلومتر از اراضی این شهرستان در حاشیه و مجاورت دریاچه سد گتوند و سد گدار لندر مسجدسلیمان قرار گرفته اما تاکنون وزارت نیرو هیچ‌ گونه حق آبه‌ای برای مردم این شهرستان نداده است.

 

وی افزود: در دامنه کوه آسماری دریاچه آب و منبع عظیم آبی وجود دارد و این منبع بدون تاثیر مثبتی در شهرستان در نهایت به صورت یک آلاینده وارد رودخانه کارون می‌شود در صورتی که می توان با توجه به این منابع آبی، بسیاری از مشکلات این شهرستان را حل کرد.

 

حسین پور در خصوص خسارات وارد شده به بخش کشاورزی مسجدسلیمان ناشی از بارندگی های اخیر گفت: این بارندگی تقریبا به ۱۰ کیلومتر از جاده های بین مزارع کشاورزی و حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خسارت وارد کرده است.

 

وی بیان کرد: همچنین بر اثر این بارندگی ها به ۳۰ واحد دامی سنتی و ۴۰۰۰ کندوی عسل این شهرستان خسارات جدی وارد شده است.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: این شهرستان توپوگرافی مستعدی برای تولید انواع محصولات کشاورزی دارد ولی حق و حقوقی برای بهره‌برداری از منابع آبی به آن داده نمی‌شود و حتی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری سهمی برای این شهرستان در نظر گرفته نشده است.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.