وقتی شهروندان متولی فاضلاب یک شهر می شوند! + تصاویر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معضل  فاضلاب های روباز و جاری  در خیابان ها و محلات مسکونی مسجدسلیمان یکی از هزاران گره شهر مسجدسلیمان است که مردم این شهر سالیان سال با آنها دست و پنجه نرم می کنند و مسئولین مربوطه  فقط وعده  حل این مشکلات را می دهند.

وجود جوی فاضلاب‌ روباز در مجاورت نانوایی‌ها، بازارچه میوه و تره بار، مدارس، منازل مسکونی و مسیرهای پر رفت و آمد، بستری مناسب برای انتقال انواع بیماری‌های عفونی و پوستی برای ساکنین این مناطق را  فراهم کرده است.

بیماری‌هایی مانند هپاتیت، وبا، حصبه و اسهال، عوامل باکتریایی و ویروس در فاضلاب وجود دارد و پراکنده شدن فاضلاب در سطح خیابان‌ها احتمال خطر ابتلا به این بیماری‌ها را در انسان  افزایش می دهد.

گل سر سبد  آبهای سطحی و فاضلاب جاری در شهر مسجدسلیمان ,فاضلاب حدود ۳۰ کیلومتری است که از ابتدای شهر درون دره ای جاری شده  و مسجدسلیمان را به دو نیم تقسیم می کند و  پس از عبور از محلات  مختلف تبدیل به رودخانه ای عظیم شده و از سمت دیگر  شهر خارج می شود .

 

۱

طی چند سال گذشته شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با تعریف پروژه ای  بدون انجام کار مطالعاتی دقیق و  نه چندان مقرون به صرفه  با عنوان پروژه “دره سبز ” با هدف احداث فضای سبز در حاشیه دره فاضلاب جاری در شهر  و پوشاندن این دره چند کیلومتری کرد که متاسفانه پس از هدر دادن چند میلیارد پول بیت المال  این پروژه با شکست روبرو شده  و نیمه کاره رها شد.

آقای محمدرضا مدملی شهروند مسجدسلیمانی ساکن در منطقه بی بیان که از بوی تعفن کانال فاضلاب جاری  مقابل منزلش به ستوه آمده است   تصمیم گرفته تا با هزینه شخصی خود اقدام به پوشاندن  کانال فاضلاب محله  بکند.

محمدرضا مدملی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : باعث تاسف است که ما در قرن بیستم زندگی می کنیم  و همه جا صحبت از پیشرفت تکنولوژی و اهمیت توجه به  بهداشت است اما مردم مسجدسلیمان همچنان با  فاضلاب های رو باز جاری در خیابان های شهر دست و پنجه نرم می کنند.

 

۳

وی افزود : ۳سال است که در ادارات و دستگاه های مختلف شهرستان پیگیر هستم تا بلکه بتوانم یک متولی برای  پوشاندن   کانال فاضلاب جاری در  محله خود پیدا کنم اما  در هر بار مراجعه به ادارات فقط  با کلمات بازی می کنند و هرکدام با دلایلی عجیب و غریب  شانه از زیر بار این مسئولیت خالی می کنند . واقعا  برای من جای سوال دارد که متولی فاضلاب در این شهر چه کسی است؟

طی این ۳سال  مکاتبات فراوانی با شهرداری,اداره آبفا و شرکت نفت انجام داده ام  اما متاسفانه  تاکنون هیچ اقدامی انجام  نداده اند  و در پایان این سه سال من ماندم و گنجینه ای از نامه های بدون جواب.

۹

این شهروند مسجدسلیمانی  اظهار داشت : تاکنون برای پوشاندن این کانال فاضلاب  که تبدیل به دره و نی زار شده   و مشکلات بهداشتی و خطراتی برای کودکانمان بوجود آورده است   ۶میلیون تومان از درآمد شخصی خودم  هزینه کرده ام.

 

از مسئولین محترم شهرستان ,استان و کشور خواهشمندیم یکبار برای همیشه متولی فاضلاب این شهر را به مردم معرفی کنید تا همه از این سردرگمی خارج شویم.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.