ارایه راهکارهای ارتقای شاخص های HSE به قدیمی ترین تولیدکننده نفت و گاز کشور

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بعد از ۳ روز حضور و نظارت کارشناسان شرکت ملی نفت ایران بر بخش های مختلف ، جلسه پیش پایش و ارزیابی سالیانه
شاخص های ایمنی ، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .

این جلسه صبح امروز با حضور رییس بهداشت صنعتی شرکت ملی نفت و سرپرست تیم پایش ، رییس بهداشت ایمنی و محیط زیست مناطق نفتخیز جنوب ، مدیران و کارشناسان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .

رییس بهداشت صنعتی شرکت ملی نفت ایران در این جلسه طی سخنانی گفت : هدف از برگزاری چنین پایش هایی ، سنجش شاخص های تدوین و ابلاغ شده به شرکت های تابعه و بررسی وضعیت ایمنی و بهداشت در
محیط های صنعتی جهت شناسایی شرکت برتر در این حوزه مهم است .

مجید معتمد فتح در خصوص نتیجه بازرسی و پیش پایش عملکرد این شرکت گفت : تعهد مدیریت ارشد در HSE کشور حرف اول را می زند و در بررسی ها مشخص شد که مدیریت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان به مقوله HSE توجه لازم را دارد و از آن حمایت می نماید .

وی افزود : در بررسی های به عمل آمده به نتایج جالب توجهی دست یافتیم که از جمله آن تعامل شایسته تقدیر این شرکت با بخش بهداشت و درمان صنعت نفت است . همچنین رعایت الزامات HSE با توجه به کمبود امکانات از دیگر نتایج این پایش می باشد .

رییس بهداشت ، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی گفت : تعبیر بنده از HSE این است که اگر بدنبال تولید پایدار هستیم باید از کریدور شاخص ها و الزامات ترسیم شده توسط HSE عبور کنیم .

ابراهیم منصور نژاد افزود : اگر باور داشته باشیم که سرمایه گذاری در HSE هزینه نیست آنگاه می توانیم از این سرمایه گذاری در جهت کاهش و حذف حوادث و آسیب های مالی ، انسانی ، صنعتی ، زیست محیطی استفاده و بهره برداری کنیم.

این مقام مسئول در حوزه HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد : بواسطه شرکت- شهر بودن مسجدسلیمان ، هر اتفاقی خارج از صنعت نفت رخ دهد ردپایی از حضور این صنعت در مهار آن مشاهده می شود .

وی حضور نفت را علاوه بر اعتماد مردم و مسئولین به توانمندی ، تعهد و تخصص شهروندان به سیستم مدیریت صنعت نفت موجب آرامش روانی و تسکین شهروندان عنوان کرد و گفت : تلاش مجموعه صنعت نفت نیز این است تا با استفاده از توانمندی خویش بخشی از مشکلات شهرستان را مرتفع نمایند .

منصور نژاد همچنین کمبود نیروی انسانی و ماشین آلات تخصصی را یکی از مشکلات اساسی HSEشرکت های تابع بر شمرد و گفت : با آموزش های مدون به نیروهای سایر بخش ها می توان ضمن بالا بردن آشنایی پرسنل با حوادث و عومل ایجاد مخاطرات ، از آنها در هنگام وقوع حوادث بهره گرفت .

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.