امام جمعه مسجدسلیمان: زمین خواری در مسجدسلیمان بیداد می کند/ دغدغه ما آرامش و رضایت مردم است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مناسبت های پیش رو در این هفته گفت: روز ۹ دی روز بصیرت ملت است، روزی که نفاق داخل و کفر خارج را این ملت از دور خارج کردند و با بصیرت خود درسی بزرگ به آن ها دادند. درود بر این ملت بزرگوار که بعد از عاشورا ۸۸ حماسه ۹دی ۸۸ را به وجود آوردند. بحث فتنه ۸۸ مظلومیت رهبری در برابر جاه طلبی ها و خودخواهی ها بود.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز صنعت پتروشیمی اظهار کرد: بنده این روز را به پرسنل و مدیریت پتروشیمی مسجدسلیمان تبریک می گویم و تقاضا دارم به کار سرعت بدهند. چند سال قرار است این پتروشیمی راه اندازی شود، باز هم دست به آسمان می بریم الحمدلله زمین های مورد نیاز خریداری شده، وام ها را گرفته اند و سوله ها را برپا نموده اند. اما خوشحالی ما به این است که آن مژدگانی شان عملی شود. گفته اند که حدود شش هزار شغل بلاواسطه تولید می شود. الحمدلله کارخانه آلومینیوم سازی هم آمد در کنار این کارخانه و ما لحظه شماری می کنیم برای افتتاحیه رسمی و مراسم کلنگ زنی شروع به کار آلومینیوم سازی.

حاج آقا امینی ادامه دادند: وظیفه خود می دانم که این روزها را گرامی بدارم و از طرف شما مردم ستمدیده منطقه مان دفاعیه هائی داشته باشم. روز ملی ایمنی در برابر زلزله را هم در پیش داریم. به برج سازهای مسجدسلیمان قبلاً تذکرداده ام، بازهم تذکر می دهم. به نظام مهندسی شهرمان هم می گوئیم در نظارت بر ساخت و سازها دقت کنید.

سال گذشته در خطبه ها اظهار ناراحتی کردم. آقایان آمدن دفتر و صادقانه پذیرفتند که نظارت ما ضعیف بوده. البته نظام مهندسی دوره قبل بودند. به نظام مهندسی جدید شهرمان هم می گویم که دلتان بسوزد برای مردم. این ها ایل و تبار و برادران شما هستند. منطقه ما زلزله خیزاست.

یادتان نرفته که پانزده سال پیش در عرض هفت هشت ماه سیصد و اندی بار زلزله آمد. فردا اگر از بینی یکی از این مردم در این حوادث خونی بیاید شما در مقابل خود و قانون و خدای خود مسئول هستید.. اسلام دین محکم کاری و استواری است. وظیفه دارم این را تذکر بدهم تا در خاطره ملت بماند که در فضاهای نماز جمعه به دفاع از حقوق ملت این موارد را متذکرشده ایم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه عنوان داشتند: انتظار از مهندسین و تحصیل کرده ها بیشتر است. از آن ها انتظارمی رود که تقوا و ایمان بیشتری از دیگران داشته باشند و نظارت خود را بیشتر کنند. دغدغه ما آرامش و رضایت مردم است. مردمی که در همین هفته چقدر اعتراض به بنده کردند که زمین خواری در مسجدسلیمان بی داد می کند.

در منطقه مال شنبه، نمره هشت در فاز یک فرهنگیان. به فرماندار زنگ زدم از دادستان خواستم، به مسکن و شهرسازی گفتم از من نوکر هر کاری بر می آید بگوئید. جلو این زمین خواری ها را بگیرید. کاش مردم این زمین ها را می گرفتند. یک دلال سرمایه دار پول به لودر و بولدوزر می دهد یک دفعه چهل قطعه را می گیرد و می فروشد به چهار آدم مستعضعف بدبخت و خودش الآن در رفته. باید جلو این ها گرفته شود، مردم ناراحت هستند.

درباره بعضی از این زمین ها بعد از گذشت چند ماه هنوز درست و حسابی نتیجه به مردم اعلام نشده است.حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با سانحه تصادفی که برای ایشان پیش آمد گفت:بنده همین ده روز پیش به سمت اهواز برای مراسم خاکسپاری سردار عزیزمان مرحوم آقای قلندری می رفتیم. گازوئیل در جاده ریخته شده بود کنترل ماشین از دست راننده خارج شد. دو دور خوردیم و می رفتیم برویم سقوط کنیم به یک دره صد متری ولی به دعای شما ماشین روی سقف در فاصله نیم متری دره متوقف شد و خدا عمر دوباره به ما داد.

مردم خیلی محبت کردند، خیلی پیامک ها و دیدارها را نتوانستم جواب بدهم که همین جا از همه تشکر می کنم. حرف من این است اگر ما به این دره صدمتری سقوط می کردیم و تکه تکه می شدیم به سرعت در عرض یک هفته همه مسئولین استان نه از ترس من طلبه بلکه عنوان امام جمعه ای ما همه مسیر را گاردریل می زدند. البته اگر یک آدم بی پناه بود که به آن توجه نمی کردند.

امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه خطبه ها با اشاره به موضوعی که تقریباً دو ماه پیش در شهرستان ایذه اتفاق افتاده است گفتند: یک طایفه از طوایف شریف و با ایمان و با صفا بختیاری ما سه عزیز خود را در فاصله کوتاهی در یک قضیه دردناک از دست دادند که ما در بیست سال گذشته یک چنین چیزی نشنیدیم.

البته کشته شده ها به شهادت همه اهالی آن منطقه جزء مؤمن ترین آدم ها و بی آزارترین های آن منطقه بودند. آدم های نماز خوان و با ایمان. سئوال من طلبه این است که چرا باید در نظام دینی در یک منطقه نجیب این صحنه ها رخ بدهد. از آقای افشارنیا رئیس کل محترم دادگستری استان که به دقت و تقوا او را می شناسیم انتظار داریم مراحل قانونی این پرونده هر چه سریع تر به سرانجام برسد… به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت السلام امینی در ادامه گفت: این گونه حوادث فوق العاده مایه رنجش خاطر است.

ما ضمن ابراز همدردی با خانواده ها و فامیل کشته شده ها می گوئیم که شریک غمشان هستیم، کل منطقه و ایل بختیاری ما شریک غمشان هستند. به آن ها تسلیت عرض می کنیم و صمیمانه از ادب و منطق آن ها ممنون هستیم که خواهان پیگیری قانونی این قضیه هستند. حاج آقا امینی ادامه دادند که مردم ما مردم محرم و صفر هستند. مردم ماه رمضان هستند. مردم هزار شهید مسجدسلیمان و صد و اندی شهید اندیکا و ده ها شهید لالی هستند. به فضل پروردگار مسجدسلیمان الگو شده برای دیگرشهرستانها که از طریقش مسائل را پیگیری می کنند و نتیجه هم خواهند گرفت. خدا هم انشاالله برحرمتمان و اعتبار و آبرویمان افزوده کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.