سهام شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر واگذار می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از واگذاری ۴٩ درصد سهام شرکتهای عملیات غیرصنعتی ماهشهر و پازارگاد به شرکتهای پتروشیمی تولیدی خبر داد.
به گزارش عصر جنوب، عباس شعری مقدم در هفتمین اجلاس منطقه ای مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی با تاکید بر ایجاد تفاهم میان شرکتهای تولیدی فعال در منطقه ماهشهر اظهار کرد: تشکیل اینگونه اجلاسها می تواند سبب ایجاد تفاهم و همکاری بیشتر میان این شرکتهای پتروشیمی شود.

وی درباره هدف از واگذاری سهام شرکتهای عملیات غیرصنعتی ماهشهر و پازارگاد عنوان کرد: این دو شرکت به عنوان متولیان اجرای پروژه های زیربنایی و عام المنفعه در مناطق عملیاتی ماهشهر و عسلویه با هماهنگی شرکت هلدینگ خلیج فارس به عنوان دارنده سهام این شرکتها به شرکتهای تولیدی پتروشیمی واگذار می شوند.

شعری مقدم ادامه داد: واگذاری سهام شرکتهای عملیات غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر و پازارگاد به شرکتهای پتروشیمی با هدف تجمیع کمکهای عام المنفعه و اتحاد بیشتر این شرکتها در این زمینه انجام می شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با انتقاد از اجرای پروژه های عام المنفعه به صورت پراکنده در مناطق عملیاتی ماهشهر و عسلویه از سوی شرکتهای پتروشیمی افزود: هم اکنون برای اجرای اینگونه پروژه ها نیاز به تشکیل یک اتحادیه میان شرکتهای پتروشیمی است؛ تشکیل این اتحادیه می تواند سبب افزایش مراودات و کاهش مشکلات منطقه ای و اداری شرکتهای پتروشیمی شود.

وی با تاکید بر بروزرسانی و تعمیر بیمارستان و فرودگاه منطقه ماهشهر خاطرنشان کرد: هزینه درمان نیروی انسانی در منطقه نسبت به انتقال و درمان در تهران بسیار پایینتر است از این رو شرکتهای پتروشیمی باید برای کاهش هزینه های جانبی به فکر توسعه زیرساختهای موجود در منطقه ماهشهر باشند زیرا این زیرساختها هم اکنون در حال نابودی است.

شعری مقدم در پایان با اشاره به تفاوت حقوق و دستمزد نیروی انسانی در شرکتهای تولیدی پتروشیمی در منطقه ماهشهر اظهار داشت: وجود یک نظام پرداخت مشترک میان شرکتهای پتروشیمی می تواند سبب کاهش آثار منفی در حوزه نیروی انسانی شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.