«قمر» فرمان آماده باش صادر کرد / دستگاه های اجرایی تمام توان خود را برای مقابله با آبگرفتگی معابر به کار گیرند

عصر جنوب: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: تمام دستگاه‌ها و اداره‌ها باید امکانات خود را بسیج کرده تا در فصل بارندگی کمترین مشکل و خسارت متوجه شهروندان شود.
به گزارش عصر جنوب؛  منصور قمر در جلسه هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آمادگی کامل، باید تمام امکانات خود را برای مقابله با آبگرفتگی معابر به کار بگیرند.

وی بیان کرد: اصل پیشگیری در مقابله با هرگونه بحران احتمالی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا در صورت بارش رحمت الهی کمترین مشکل و خسارت متوجه شهر و شهروندان شود.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: البته در این بحث جدیت لازم از سوی اداره‌ها و دستگاه‌های شهرستان به خرج داده شده و نتایج مثبت آن نیز قابل مشاهده و ملموس است.

قمر متذکر شد: مشکلاتی که در بارندگی‌های سال گذشته گریبانگیر شهروندان شد باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و تمهیداتی اندیشیده شود که امسال این مشکلات کمترین نمود را داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: بحث اطلاع‌رسانی به موقع نیز بسیار مهم است و از بسیاری مشکلات پیشگیری می‌کند بنابراین شهرداری‌های سه شهر ماهشهر، بندر امام (ره) و چمران باید سامانه پیامکی خود را فعال کرده و در مواقع لازم اقدام به ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی، هشدار دهنده و آموزشی کنند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر به بارش اخیر تگرگ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بارش تگرگ در ۹ آبان‌ماه جاری موجب ایراد خسارت به بیش از ۳ هزار خودرو شد و ۴۲۸ نفر را نیز روانه مراکز درمانی کرد که ۳۵۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۹ نفر نیز بستری شدند.

قمر تأکید کرد: چنانچه پیش از آغاز بارندگی هشدارهای لازم به شهروندان داده می‌شد و اطلاع‌رسانی به موقع صورت می‌گرفت بدون شک میزان خسارات و مصدومان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کرد.

وی در پایان تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها و اداره‌ها باید امکانات خود را بسیج کرده تا در فصل بارندگی کمترین مشکل و خسارت متوجه شهروندان شود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.