عضوگیری ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری ماهشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر از عضوگیری ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری این شهرستان خبر داد.

علیرضا آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی به استناد اصل ۱۵۶ و ۱۵۸ قانون اساسی در سال ۸۳ به تصویب ریاست وقت قوه قضائیه رسید و بر این اساس این ستاد در تمام حوزه‌های قضایی فعال شد.

وی افزود: دادگستری شهرستان بندر ماهشهر نیز در اجرای سیاست‌های کلی قوه قضاییه، ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی را از سال ۸۳ با تشکیلات ویژه تأسیس و افتتاح و به موفقیت‌های زیادی نیز در این رابطه دست پیدا کرد که از نکات برجسته در این مدت استقبال بی‌نظیر و باشکوه شهروندان به ویژه جوانان از این طرح بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر، محورهای اصلی فعالیت این ستاد را شامل چهار اصل دانست و افزود: نخستین محور اصلی فعالیت ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی اصل پیشگیری است.

آقاجری خاطرنشان کرد: این محور شامل پیشگیری قبل و پس از وقوع جرم است که وظیفه این ستاد، پیشگیری قبل از وقوع جرم بوده و در این راستا ستاد خود را ملزم به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانسته و در این ارتباط گام بر می‌دارد.

وی، محور اصلی دوم را اصلاح و تربیت جامعه عنوان کرد و گفت: اصلاح و تربیت جامعه ممکن است به صورت فردی یا در سطح جامعه صورت بگیرد و نقش بسیار مؤثری نیز در کاهش آمار بزهکاری ایفا خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر، سومین محور اصلی فعالیت این ستاد را حضور قوه قضاییه در سطوح مختلف جامعه دانست و تصریح کرد: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی تلاش می‌کند مردم همیشه و همواره قوه قضاییه را در جامعه و در کنار خود حس کنند.

آقاجری، محور اصلی چهارم را نیز شامل پاکسازی جامعه از عناصر مجرم عنوان کرد و افزود: یکی از کارکردها و اهداف ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی پاکسازی جامعه از عناصر مجرم است که در این راستا باید تلاش ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی در ادامه، از عضوگیری جدید این ستاد در شهرستان بندر ماهشهر خبر داد و گفت: این ستاد با جذب افراد متعهد و متدین از طریق گزینش به طور مستمر و پالایش نیروها، در رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تشکیل هسته‌های مردمی جدید، برادران و خواهرانی که تمایل به عضویت در این ستاد را دارند، می‌توانند با مراجعه به روابط عمومی دادگستری ماهشهر اطلاعات تکمیلی را دریافت و در راستای پیشگیری از وقوع جرائم به دستگاه قضایی کمک کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.