بالگردهای امدادی خوزستان شب‌ها نمی‌پرند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه اورژانس، گفت: بالگردهای موجود در استان به دلیل نداشتن امکان دید در شب، تنها از طلوع تا غروب آفتاب پرواز می‌کنند.

دکتر شهریار میرخشتی اظهار کرد: فعالیت اورژانس هوایی ویژه فصل خاصی نیست اما در شرایط جوی خاص استان و با پدید آمدن مه و غبار، محدودیت دید ایجاد می‌شود و بر فعالیت بالگردها از جمله بالگرد امداد هوایی اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در فصل زمستان به دلیل صعب‌العبور بودن برخی نقاط استان و بسته شدن راه‌ها به واسطه بارش برف، فعالیت امداد هوایی افزایش می‌یابد و یکی از مواردی که در فصل سرما ماموریت‌های اورژانس هوایی را افزایش می‌دهد، نیاز به امدادرسانی به مادران باردار است که به دلیل قطع شدن راه‌های ارتباطی امکان انتقال آنها با آمبولانس به مراکز درمانی وجود ندارد.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان با بیان این که برای امدادرسانی به مناطق صعب‌العبور که امکان اعزام آمبولانس به صورت زمینی وجود نداشته باشد، استفاده از اورژانس هوایی ضرورت پیدا می‌کند؛ افزود: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی در خوزستان تاکنون حدود ۷ ماموریت هوایی انجام شده که نیمی از آنها مربوط به امدادرسانی به مادران باردار بوده است. یک مورد نیز مربوط به سقوط از کوه و بقیه نیز مربوط امدادرسانی در تصادفات بود.

میرخشتی درباره آغاز فعالیت امداد زمستانه گفت: بر اساس دستورالعملی که از سوی اورژانس کشور در زمینه طرح امداد زمستانه ابلاغ شده، نیروهای ما تا ۲۵ اسفندماه ۹۳ در جهت اجرای این طرح،در آماده باش کامل قرار دارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.