صنعت دریایی کشور احیا می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی ایران گفت: موضوع احیا و توسعه صنایع دریایی در دستور کار این شورا قرار گرفته است.
احمد رفعت در حاشیه بازدید از شرکت کشتی‌سازی اروندان با اشاره به اینکه این شورا فعالیت خود را از هفت سال پیش آغاز کرده است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل برخی مسائل این شورا فعالیت عمده‌ای نداشته است.

وی افزود: اخیرا با همکاری وزیر صنایع، معادن و تجارت و با توجه به مشورت‌هایی که با مسئولان این شورا صورت گرفت بر لزوم احیای صنایع دریایی به عنوان پایه اصلی و مادر صنایع تاکید شد.

وی ادامه داد: احیا و توسعه صنایع دریایی نقش بسزایی در بحث اشتغالزایی و صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارد.

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی ایران با اشاره به شروع فعالیت دو ماهه این دبیرخانه اظهار کرد: کمک به شرکت‌های کشتی‌ساز، طرح‌های فراساحلی و صنایع مرتبط با دریا در قالب ارائه کمک‌های فنی، تکنولوژیکی و پرداخت تسهیلات به واحدها انجام می‌شود.

رفعت از بررسی مسائل و مشکلات فرا روی شرکت‌های کشتی‌سازی از جمله کشتی‌سازی اروندان و بحرگان، افزود: در این سفر علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف سایت کشتی‌سازی و اطلاع از روند فعالیت‌های این شرکت در نشستی با اعضای هیئت مدیره این شرکت به طرح مسائل و ارائه راهکارهای عملی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی شرکت می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر اجرایی شدن راهکارها و طرح‌های ارائه شده کارشناسی و پرهیز از وعده‌ها و شعارهای غیر عملی است.

وی با ابراز امیدواری از ثمر بخش بودن سفر به آبادان و خرمشهر در جهت بررسی مسائل پیرامونی صنایع دریایی و تلاش برای احیای این صنایع تصریح کرد: خوشبین هستیم که با حمایت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و تلاش و همراهی شورای عالی صنایع دریایی که ۶ وزیر عضو آن هستند، بتوانیم شاهد موفقیت در زمینه احیا و توسعه فعالیت‌های بخش صنایع دریایی باشیم.

وی در پاسخ به اینکه چه خبر خوشی را می‌تواند به مردم شهرهای آبادان و خرمشهر که بیش از ۷۰ درصد آنان از آب، نان‌ می‌خورند، تصریح کرد: ما تنها خبر خوش نمی‌دهیم بلکه سعی می‌کنیم تا با عملکردمان مردم را شادمان کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.