آموزش و پرورش خوزستان آمار دقیق کودکان بازمانده از تحصیل را اعلام کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان باید آمار دقیق دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کند.

فرج‌الله خبیر در این جلسه که امروز (۲۳ آذرماه) و با حضور مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه برگزار شد، گفت: آمارهای گرفته شده باید توسط اداره‌کل امور اجتماعی استانداری خوزستان به طور دقیق بررسی و مقایسه شده و آمار درستی در اختیار شوراهای آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید راهکارهایی اندیشیده شود که با استفاده از ابزارهای قانونی بتوان دانش‌آموزانی را که به هر دلیلی توسط خانواده‌ها از تحصیل بازمانده‌اند، به تحصیل بازگرداند.

خبیر افزود: شهرداری‌های استان خوزستان نیز باید در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ورود بیشتری داشته باشند.

همچنین روزبه کردونی، مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه نیز در این جلسه تصریح کرد: پیرو جلسه مشترک استاندار خوزستان و آقای میدری، معاونت رفاه اجتماعی وزارتخانه، اقدامات خوبی در حوزه کاهش فقر، ارتقا رفاه اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است.

وی گفت: بحث مبارزه با اعتیاد، مباحث اجتماعی کودکان و برنامه‌های سالمندی پویا که به زودی انجام خواهد شد؛ از جمله مواردی بوده‌اند که با پیگیری استاندار خوزستان به طور ویژه اجرا می‌شوند.

کردونی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های استاندار و معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و تاکید ویژه وزیر تعاون، خوزستان در جمع استان‌های پایلوتی قرار گرفته که اعتبار ویژه‌ای برای بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل به آن اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: اعتبار اولیه این طرح به سازمان بهزیستی داده شده است و تاکنون نیز معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نشست‌ها و جلساتی را در این خصوص با بهزیستی و آموزش و پروش برگزار کرده‌اند.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه ضرورت برگزاری این جلسه را در راستای اجراییکردن مذاکرات قبلی دانست.

در این جلسه مقرر شد که سازمان بیمه سلامت، کودکان کار و خیابانی را که تحت پوشش سازمان‌های مدنی هستند، مانند سایرین به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

همچنین اداره‌کل کار و امور اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان اعلام امادگی کردند در راستای وظایف خود نهایت همکاری را با این شورا داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.