همه امکانات جهت بازگشت زوار مهیاست/ یک میلیون خوزستانی به کربلا مشرف شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: تمام امکانات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی از دو مرز شلمچه و چزابه مهیا شده است.

عبدالحسن مقتدایی بر هماهنگی تمام نهادها، سازمان‌ها و خدمتگزاران مردمی در راستای تامین تمام نیازهای زائران اربعین حسینی که از طریق دو مرز چزابه و شلمچه به عراق سفر کرده‌اند، تاکید کرد.

وی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام نیازهای زائران اربعین حسینی اعم از خوراک، بهداشت، حمل و نقل، اسکان موقت و امنیت مسیرهای منتهی به گذرگاه‌های رسمی چزابه و شلمچه تامین و برطرف شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران وظیفه ملی و دینی ما است، افزود: تمام امکانات برای بازگشت زائران اربعین به نحو مطلوب و شایسته فراهم شده و آنها می‌توانند با خیالی آسوده به شهرهای خود بازگردند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی به زائران باید بی‌وقفه و مداوم انجام شود، رضایتمندی خود از انجام وظایف سازمانی دستگاه‌های مرتبط در امر انتقال و کمک به بازگشت زائران اربعین حسینی را ابراز کرد.

وی ادامه داد: حضور خودجوش و مسئولانه مردم در طول مسیر حرکت کاروان‌ها و مرز شلمچه و پذیرایی از زائران اربعین حسینی، ستودنی است.

به گفته مقتدایی، این یکپارچگی، همدلی و هم‌افزایی میان مردم و مسئولان در خدمات‌رسانی به زائران به برکت سیدالشهدا(ع) ایجاد شده و چنین شور و شعوری را در هیچ جای دنیا نمی‌توان یافت.

مقتدایی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان به زائران، با آمادگی کامل منتظر بازگشت زائران حسینی از مرزهای شلمچه و چزابه هستند و به یاری خدا هیچ مشکلی در روند بازگشت افتخارآمیز زائران پیش نخواهد آمد.

وی گفت: به طور قطع، با همت، همدلی و مشارکت مردم و اقدامات مسئولان مرتبط، کار پذیرش و خدمات رسانی به زائران ورودی به کشور به خوبی انجام می‌شود.

مقتدایی با تاکید بر انجام کارهای تامین امنیت و سلامت زائران ورودی به کشور عنوان کرد: میزبانی خوب خوزستانی‌ها از زائران ورودی به کشور، برگ افتخار دیگری بر صفحات زرین و پر تعداد افتخارات این سرزمین قهرمان می‌افزاید.

به گفته استاندار خوزستان، هیچ مشکلی در زمینه تامین اتوبوس برای جابه‌جایی زائران، سوخت مورد نیاز خودروها، خوراک و دیگر ملزومات مورد نیاز آنان وجود ندارد.

وی در پایان گفت: حدود یک میلیون خوزستانی در آئین اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.