ماهی هندی در راه خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سید رحیم مغینمی مدیرکل شیلات استان خوزستان درخصوص طرح جامع توسعه شیلات خوزستان گفت: طرح جامع در حال پیگیری است و شرح خدمات این طرح ارائه شده و قرار است به زودی مشاوران طرح تعیین گردند.

وی عنوان کرد: ما بحث ورود سه گونه ماهی هندی را در دستور کار خود داریم که یکی از آن ها کپورهندی است، ماموریت پرورش این گونه به ادارات شیلات خوزستان و بندر انزلی سپرده شد که ما در استان خوزستان موفق به انجام این کار شدیم و بخش خصوصی نیز به شدت پیگیر ایجاد این حرفه در استان است اما متاسفانه هنوز مجوزهای لازم ازسوی سازمان محیط زیست کشور صادر نشده است.

مغینمی در خصوص گونه ماهی تیلا پیلا خاطرنشان کرد: کانون گونه ماهی تیلاپیای زیلی در استان خوزستان است، در رسانه های کشور انعکاس وسیعی یافت،این گونه نوعی ماهی مهاجم است که می تواند در تالاب ها مشکل ساز شود.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: ما هنوز اطلاعات درستی از این ماهی در دست نداریم و درصورتی که مجوزهای لازم اخذ و اعتبار کافی تامین شود، آمادگی انجام مطالعات را در این زمینه خواهیم داشت.

وی در پایان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در تالاب شادگان ۹۰ درصد صید صیادان مربوط به گونه تیلاپیای زیلی است و باید برای آن فکری اساسی اندیشیده شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.