۶۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان شمار زواری که از مرزهای چذابه و شلمچه عازم کربلای معلی شدند را تا روز چهارشنبه بیش از ۶۰۰ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: حرکت زائران حسینی به سمت عتبات عالیات به صورت شبانه روزی از مرزهای خوزستان ادامه دارد.

قدرت اله دهقان گفت: با هماهنگی انجام شده با طرف عراقی تاکنون هیچ مشکلی در تردد زائران به سمت کربلا در دو مرز شلمچه و چذابه پیش نیامده است.

وی تاخیر جزیی پیش آمده در عبور زائران از مرزهای استان خوزستان را ناشی از ازدحام جمعیت عنوان کرد و گفت: امکانات استان خوزستان برای سهولت تردد زائران حسینی بسیج شده و خدمات رسانی به زوار به صورت شبانه روزی در مناطق مرزی ادامه دارد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان افزود: علاوه بر حرکت خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به سمت کربلای معلی ، برنامه بازگشت زوار نیز از چند روز پیش آغاز شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر امکانات ارائه شده به زائران از سوی دستگاههای مختلف استان خوزستان،کمک های امدادی جمعیت هلال احمر و مواد غذایی همچنین پلیس راه از تهران به سمت مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان در حال اعزام است.

دهقان از اتخاذ تمهیدات لازم امنیتی و انتظامی در نوار مرزی ایران با عراق در استان خوزستان خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی لازم امنیتی و انتظامی در نوار مرزی اتخاذ شده و ماموران انتظامی و امنیتی با چشمانی باز منطقه را رصد می کنند.

وی همچنین افزود: طرح ویژه خدمات رسانی به زائران در مرزهای شلمچه و چذابه تا زمان برگشت کامل زوار کربلا به ایران ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.