تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر خوزستان از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شاخص‌های عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر خوزستان طی هشت ماهه سال جاری با رشدی ۱۸درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت.

سعداله عبداللهی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به رشد مثبت شاخص‌های عملیاتی در بنادر خوزستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته، اظهارداشت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تا پایان آبان‌ماه سال جاری با ۱۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بالغ بر ۳۰ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده است که از این میزان ۱۰میلیون و۹۰۱ هزار و ۶۰۰ تن کالای نفتی و ۱۹ میلیون ۶۰۲ هزار و ۹۰۰ تن را کالای غیر نفتی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: غلات، موادمعدنی، شکر، آهن‌آلات، تولیدات شیمیایی و کالای کانتینری عمده کالاهایی است که طی این مدت در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به برخورداری استان از پایانه‌های بزرگ و مجهز مسافری ادامه‌داد: طی هشت ماهه نخست سال جاری افزون بر ۳۰ هزار مسافر از طریق مرزهای دریایی استان جابه‌جا شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین به رشد قابل توجه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر خوزستان اشاره‌کرد و گفت: تا پایان آبان‌ماه امسال بیش از ۱۸۳هزار و ۷۲۸ TEU کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده که رشدی ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته داشته است؛ افزایش مطلوب خدمات لجستیکی در بنادر استان دلیل عمده این رشد است.

لازم به ذکر است که بنادر خوزستان متشکل از مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بنادر خرمشهر و آبادان و چهار بندر کوچک سجافی، چویبده، اروندکنار و شادگان در شمال غربی خلیج‌فارس است که بیش از یک‌سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق این بنادر انجام می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.