تشکل های غیر رسمی خوزستان نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان، تشکل های سیاسی غیر رسمی و بدون مجوز استان را برای دریافت مجوز فعالیت و حرکت به سمت قانونمندی فرا خواند.

محسن اورکی اظهار داشت: به منظور ساماندهی تشکل ها و گروه های سیاسی و اجتماعی نشست های هم اندیشی با اعضای اصلی این گروه ها برگزار شد و از گروه هایی که بدون مجوز فعالیت می کنند، خواسته شد نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اعطای مجوز فعالیت به شش تشکل سیاسی طی یک ماه گذشته، افزود:گروههای متقاضی مجوز به کمسیون ماه ۱۰ احزاب وزارت کشور معرفی شده و مراحل قانونی دریافت مجوز فعالیت را طی می کنند.

اورکی عنوان کرد: تشکل هایی که می خواهند از احزاب یا تشکل های کشوری شعبه استانی تشکیل دهند نیز باید با دریافت معرفی نامه از دبیرخانه حزب مورد نظر خود، در استان خوزستان فعالیت کنند.

مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان نهادینه شدن فعالیت حزبی در جامعه سیاسی کشور را اصل ضروری کادرسازی آینده مدیریت کشور خواند و افزود: اگر احزاب بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند، روند تحقق اهداف جامعه مدنی نیز آسان تر می شود.

اورکی همچنین به فعالیت تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: دانشجویان عدالت طلب و حق مدار هستند ولی نباید اجازه دهیم دانشگاه ها به باشگاه سیاسی احزاب تبدیل شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.