چه خبر از اعتیاد دانش آموزان خوزستانی؟/ آموزش و پرورش و آمارهایش

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بچه‌خلاف‌های این روزهای دبیرستان‌های اهواز با گذشته فرق دارند؛ آن وقت‌ها که دختر و پسرهای دبیرستانی بزرگترین خلافشان دیر آمدن به مدرسه بود و ‌‌نهایت فرار از روی دیوارها برای دور دور کردن خیابان‌های اطراف. بچه‌خلاف‌های دبیرستانی اما اگرچه تعدادشان زیاد هم نباشد ولی با همین چند‌سال پیش هم فرق دارند در گذشته نهایت خلاف یک دانش آموز که با برخورد جدی والدین و اولیا مدرسه مواجه می شد مصرف سیگار به دور از چشم همه در گوشه ای از حیاط مدرسه و روی پشت بام خانه بود که وقتی مشتش باز می شد از خجالت سر را بالا نمی آورد اما امروزه خلاف ها بسیار عمیق و فاجعه آمیز شده است .
آنچه که امروز در خیابان ها با چشم می بینیم و یا می شنویم از آمارهایی که در آموزش و پرورش خوزستان در زمینه اعتیاد دانش آموزان ارائه می شود متفاوت است.
مهدی در هنرستانی در جنت‌آباد گوشه ای از شهر اهواز درس می خواند اول سیگار می‌کشید ولی بعد کم‌کم شروع کرد به فهرست کردن موادمخدری که در سال‌های گذشته مصرف کرده‌  او و دوستانش خودشان را معتاد نمی‌دانند ولی قیافه‌هایشان و حرف‌هایشان چیز دیگری می‌گوید.
بدتر از همه این ها این نوجوانان و دانش آموزان وقتی با واکنش خانواده های خود مواجه می شوند دیگر خجالت زده نیستند بلکه وقیحانه تر به کار خود ادامه می دهند واقعا در آموزش و پرورش ما چه اتفاقی افتاده است که تنها به ارائه آمارهای غیرواقی می پردازند و از واقعیت ها فرار می کنند آیا بهتر نیست با بیان واقعیت چاره ای برای آن اندیشیده شود.
آموزش و پرورش خوزستان تعداد دانش آموزان معتاد در مدارس خوزستان را انگشت شمار می داند که بهتر است در نحوه شناسایی دانش آموزان تجدید نظر کند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان در رابطه با مرگ و میر در اثر مصرف مواد مخدر گفت: در مهر امسال ۱۹ نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان خوزستان جان خود را از دست دادند.
دکتر سید فرزاد حسینی مدیر کل پزشکی قانونی استان خوزستان اظهار کرد: آمار فوت‌شدگان ناشی از در اثر سوء مصرف مواد مخدر در مهرماه امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل که تعداد فوتی ها ۵ نفر بود، افزایش ۲۰۰و۸ دهم درصدی است.
وی افزود: تمامی افراد فوت شده در اثر سوء مصرف مواد مخدر درمهر امسال مرد بودند.
گفتنی است در ۷ ماهه نخست امسال تعداد ۸۵ نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان خوزستان جان خود را از دست دادند.
چه تعداد از این فوت شده ها دانش آموزان و نوجوانان هستند سوالی است که همیشه در استان ما بی جواب می ماند این در حالی است که مقتدایی، استاندار وقت خوزستان بر ارائه آمار واقعی شیوع اعتیاد و ایدز در بین دانش آموزان تاکید دارد تا خانواده ها آگاه شوند.
سوال دیگری که مطرح است اینکه آیا این دانش آموزان از قبل از ورود به مدرسه معتاد بوده اند یا اینکه در مدرسه معتاد شده اند وزیر وقت در این رابطه می گوید: دانش آموز معتاد نداریم. اگر هم کسی معتاد باشد، در خانه معتاد شده و بعد دانش آموز شده. و حرف آقای معاون جدید سلامت وزیر هم همان بود، من نمی گویم که در مدرسه معتاد نیست، می گویم دانش آموزی که معتاد است، معتاد بوده و آمده به مدرسه. بیشتر دانش آموزانی که مواد مصرف می کنند، از بیرون مدرسه دچار این آسیب شده اند  در استان نیز پاسخ های دریافتی به همین ترتیب گنگ است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.