مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان: جنبش دانشجویی بار احزاب را به دوش می‌کشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: پیگیری مطالبات سیاسی توسط جنبش دانشجویی ناشی از فقدان احزاب قوی و توانمند در جامعه بوده و موجب شده که جنبش دانشجویی بار احزاب را به دوش بکشد.

محسن اورکی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: این مشکل می‌تواند مشکلی ساختاری در درون احزاب بوده و یا به‌دلیل مسائلی که بعد از انقلاب با آن درگیر بودیم، همچون تحمیل جنگ و دشمنی کشورهایی که با ما به نحوی خصومت دارند، به وجود آمده باشد. در برخی مواقع یک سری تنگ‌نظری‌ها هم مزید بر علت شده و موجب شده که تا‌کنون نتوانیم تشکل و احزاب قانونی که بتوانند مطالبات مردم را پیگیری کنند، داشته باشیم و از همین روی، جنبش دانشجویی خود را نسبت به مطالبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی  جامعه مسئول می‌داند.

وی عنوان کرد: اگر در جامعه ما نهادی عهده‌دار پیگیری مطالبات اقتصادی، سیاسی و سایر نیازها باشد؛ قاعدتا جنبش دانشجویی به وظیفه اصلی خود می‌پردازد.

اورکی تاکید کرد: دانشجوی ما عدالت‌خواه بوده و در برابر تبعیض، شکاف‌های اجتماعی و تبعیض‌های سیاسی حساس است .

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان در این مراسم خطاب به دانشجویان گفت: این مقطع ارزشمند و حساس عمر خود را غنیمت شمرده و در کسب هر چه بیشتر علم و فنون مورد نیاز جامعه کوشا باشید.

وی با بیان این که گویی میان ما قدیمی‌ها و نسل جدید فاصله افتاده و کمتر به سخنان جوانان گوش می‌دهیم، افزود: با این وجود، تمام مسئولان از مقام معظم رهبری تا مدیران ارشد، میانه و پایین، شما جوانان را دوست داشته و هیچ تقابل و ناسازگاری میان دو نسل وجود ندارد.

اورکی همچنین خطاب به دانشجویان گفت: تلاش کنید آینده‌پژوهی را در برنامه کاری خود قرار داده و برای آینده کشور برنامه داشته باشید و خود را به روزمرگی عادت ندهید.

وی عنوان کرد: جامعه‌ای موفق خواهد بود که حداقل دو دهه آینده خود را رصد و مانیتور کند و شما دانشجویان باید بازی امروز مدیران خود را رصد کرده و بتوانید از هم اکنون نقشه راه آینده کشور را ترسیم کنید.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان در این مراسم با گرامی داشتن روز دانشجو گفت: در سال ۱۳۳۲ در چنین روزی سه قطره خون هم‌تباران شما بر زمین ریخت و آن سه قطره خون مبدایی برای جنبش دانشجویی شد.

اورکی در ادامه به تشریح نحوه شهادت شهدای دانشجو در ١۶ آذر سال۳۲ پرداخت و گفت: از آنجا که خداوند توان مشاهده دورتر از زمان را به دانشجویان داده، آن شهیدان نیز در همان روزها فهمیدند که مسبب کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا و انگلیس است و به عمل آنها اعتراض کردند و رژیم سابق به‌دلیل وابستگی به امریکا به جای توجیه آنها با اسلحه به طور مستقیم به دانشجویان حمله کرد.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان در ادامه سخنان خود دلیل احساس داشتن رسالت پیگیری مطالبات بحق جامعه را در دانشجویان به دلیل عدم شکل‌گیری احزاب و نهادهای قانونی دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های احزاب و تشکل‌های قانونی، نمایندگی خواست‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

وی اضافه کرد: اصل ۲۶ قانون اساسی این حق را به رسمیت شناخته اما به دلیل این‌که تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم تشکل‌هایی داشته باشیم که بتوانند از مطالبات مختلف جامعه نمایندگی کند این احساس مسئولیت  همچنان در دانشجویان وجود دارد

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.