جای خالی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های آزاد خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: خلیل ناصری پور گفت: دانش آموزان خوزستان همیشه از ما سوال می کنند چرا دانشگاه های آزاد در شهرهایی مانند تنکابن، کازرون و نجف آباد که از نظر بافت جمعیتی و تعداد دانش آموزی به مراتب از استان خوزستان پایین تر هستند رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را دارند ولی این امکان در دانشگاه های آزاد خوزستان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: خوزستان با وجود قدمت دانشگاه علوم پزشکی قطب علمی کشور است. در حال حاضر در استان امکانات و بیمارستان های دانشگاهی وجود دارد که می شد با توجه به محرومیت استان حداقل دانشگاه های آزاد استان سالانه ۱۵۰ دانشجو را در رشته های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی در سهمیه خودش قرار دهد.

رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی خاطرنشان کرد: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی دولتی شهر آبادان ۳۰ نفر و دزفول ۳۰ نفر را در سهمیه استانی خود قرار داده است، اما دانشگاه آزاد رشته های فوق را نداشته و این تعیین سهمیه را انجام نداده است.

ناصری بیان کرد: متاسفانه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در تمامی دانشگاه های آزاد خوزستان وجود ندارد. بنابراین ضمن احترام به مطالعات انجام شده از سوی دانشگاه آزاد در زمینه توسعه رشته، لازم است که این رشته ها را نیز هر چه سریعتر در واحد های این دانشگاه استان راه اندازی کنند چون دانش آموزان فارغ التحصیل رشته تجربی استان همیشه این مطالبه را از ما دارند

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.