تا کنون ۵۵۰ هزار زائر ایرانی از مرز عبور کرده اند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حج و زیارت خوزستان از رفع مشکلات مرز شلمچه خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار زائر از دو مرز شلمچه و چذابه عبور کرده‌اند.
ناصر حویزاوی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: ۴۰۰ هزار زائر از دو مرز شلمچه و چذابه طی مدت اخیر گذر کرده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از مرز چذابه و ۲۵۰ هزار نفر نیز از شلمچه گذر کرده که مجموع آمار کل کشور رقمی حدود ۵۵۰ هزار نفر است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره ببه شرکت تعداد بالای زائران در پیاده‌روی اربعین، زیرساخت‌های ایجاد شده را ناکافی دانست و افزود: ممکن است این زیرساخت‌ها متناسب با جمعیت نباشد اما هم مردم خوب استقبال کرده و هم سازمان حج و زیارت، سپاه، بسیج و سازمان اردویی راهیان نور تمام نیروهای خود را بسیج کرده و ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است.

حویزاوی، مدت زمان ایستایی برای خروج از مرز را امری طبیعی خواند و افزود: تاخیر در امر خروج و تردد از مرزها امری طبیعی است و حتی سفرهایی که با پرواز صورت می‌گیرد نیز با تاخیرهایی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: مردم باید بپذیرند که حضور ۲۰ میلیون نفر در عراق ایستایی هم دارد و این معطلی‌های چند ساعته امری طبیعی است و اگر ۴۰۰ نفر قصد تردد داشته باشند نه تنها در ایران در تمام نقاط جهان نیز با تاخیر و معطلی همراه خواهد بود.

این مدیرکل در پایان با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مرز شلمچه از رفع مشکل پیش آمده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرز بازگشایی شده و حرکت زوار موجود، روان است و مشکل خاصی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.