بررسی ۵ طرح جامع شهری در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از بررسی پنج طرح جامع شهری این استان توسط کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبر داد.

حمید کیانفر  با اشاره به سفر دو روزه ۱۵نماینده اعضای کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به خوزستان در این زمینه در اواخر هفته گذشته گفت: این طرح ها شامل طرح جامع بهبهان، شادگان، ویس و ملاثانی و الحاق چند روستا به طرح جامع رامهرمز است که توسط این افراد مورد بررسی قرار گرفت تا در شورا تصویب نهایی شود.

وی افزود: پیشتر نشست های اعضای کمیته در تهران برگزار می شد که از چندی پیش این نشست ها در استان های مورد هدف انجام می شود.

کیانفر ادامه داد: برگزاری نشست ها در استان ها به منظور بررسی دقیق تر و کارشناسی شده تر با تکیه بر گفته های مسوولان محلی است.

وی تصریح کرد: به غیر از این شهرها، دیگر نقاط خوزستان یا طرح جامع دارند و یا این که طرح های آنها در حال تهیه و یا تصویب است.

طرح جامع شهری عبارت از طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل مراکز انتهایی خط (پایانه) و فرودگاه ها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت های مربوط به آنها تعیین می شود.

در این طرح ضوابط و مقررات مربوط به تمام این موارد و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می شود.

طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.