شلمچه مملو از جمعیت/ فرماندار خرمشهر: مرز شلمچه باز است/ عبور از مرز فقط با گذرنامه امکان پذیر است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار خرمشهر از بازگشایی مرز بین المللی شلمچه به روی زائران اربعین حسینی از صبح شنبه خبر داد.

ولی ا… حیاتی در مرز شلمچه گفت: با همکاری مسوولان ایرانی و طرف عراقی، تردد زائران عتبات عالیات از مرز زمینی شلمچه از امروز امکانپذیر شد.

وی عنوان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران در پایانه مسافری شلمچه مهیا شده و تردد زائران نیز بدون مشکل صورت می گیرد.

حیاتی، از عبور ۱۸۰ هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه به عراق از ابتدای آذر تاکنون خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار زائر متقاضی عبور از مرز شلمچه به عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی هستند.

فرماندار خرمشهر نبود زیرساخت ها در عراق و متناسب نبودن امکانات طرف عراقی برای پذیرش زائران ایرانی را دلیل انسداد مرز و ازدحام زائران در مرز شلمچه خواند و افزود: ظرفیت پذیرش طرف عراقی ۲۰ هزار نفر در شبانه روز اعلام شده است.

فرماندار خرمشهر با رد شایعه عبور زائران با شناسنامه و کارت ملی، بدون گذرنامه، اظهار داشت: زائرانی که قصد عزیمت به زیارت عتبات عالیات را دارند، حتما با گذرنامه به شلمچه مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، مرز شلمچه از ساعت ۲۰ جمعه شب به دلیل ازدحام جمعیت زائران ایرانی در این نقطه مرزی از سوی طرف عراقی بسته شده بود.

به دلیل ازدحام جمعیت زائران حسینی برای سفر به عراق در مرز و در راستای افزایش خدمات و جلوگیری از سرگردانی زائران در مرز، تردد کامیون های تجاری از امروز شنبه ۱۵ آذر تا دوشنبه ۱۷ آذر ممنوع است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.